| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Das Nürburgring fahrer-handbuch
|
1 besök senaste veckan (3492 totalt) |
|
Hatzenbachslalompartiet
Duh! ???? Hur stämmer den här layouten? Är inte den sista vänstern ALLDELES för öppen? och var är högerknixen efter den skarpa ingångshögern? Jag fattar ingenting.... Ett tag trodde jag man skulle åka uppifrån o ner istället men det blir ju ännu konstigare. Någon som vet var den lilla påritade utfarten är? Då faller allt på plats kanske.... Jag är förvirrad
HATZENBACH BILDVARIANT 1 _________________ Magnus Thomé
|
||
om jag minns rätt fick jag tag i den boken på Ring-muséet. Faktum är att jag inte kommer ihåg när jag köpte den. Kan ha varit för några år sedan, eller möjligtvis förra hösten. Nu var det ju iofs ett tag sedan jag bläddrade i boken. Har för mig att den är mest inriktad på hojåkare, med en massa tips av ringräven Helmut Dähne. Men den tar upp lite spår och tips för bilåka i alla fall. Magnus> Står det något årtal i den? |
||
I Helmut Dähnes tips står det faktiskt att den sista vänstern är den skarpaste och lätt underskattas. Tvärtemot vad som är ritat alltså.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
|
Jag kan bara hålla med Nisse:
Här har vi ytterligare en variant. Känns bara sådär den med.... Svängen vid (E) ser lite lite för öppen ut men är inte svängen efter (D) och påfarten lite väl snäv? Kommentarer?
HATZENBACH BILDVARIANT 3 _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Jag tycker det är intressant hur vinkeln på sista rakan till Hocheichen är jmfrt med rakan innan slalompartiet börjar (dvs rakan med en vänsterknix, som slutar med en skarp vänster och den första (väldigt skarpa) högern in i slalompartiet
_om_ ni hängde med på svamlet så ser ni att de har nästan samma riktning, inte riktigt men närapå iaf.... Titta sen på ovanstående olika bilder o förundras....
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Hejsan vänner!
Har hela tiden tänkt att hålla mig utanför detta i och för sig eminenta forum, men nu går det inte längre. Ni verkar har alltför många trevliga - och välbekanta människor här - och dessutom handlar det ju inte sälla om mitt älsklingsämne - Nurburgring! Alltså får man ägna ytterligare lite tid och meningsfullt tangentbordsknackande!
Betfäffande Fahrer-handbusch så tycker jag det inte är så där enormt bra. Visst innehåller den en del intressant med skisserna är som Thomas redan upptäckt ganska bristfälliga. Den lilla stickvägen i Hatzenbach har du på höger sida när du kommer ut ur dubbelhögern som tas med ett rattutslag, alltså är skissen i rätt riktning men håller med om att den känns ganska främmande från verkligeheten. Du har också en scan från Euro-circuit guide. En mycket intressant skrift tycker jag som innehåller en hel del kontroversiella spårval jämfört med "Scuderia Hanseat Standard". Även i Euro-circuit guide är skisserna lite märkliga, ganska detaljerade men lite schematiska tycker jag. Trots det den roligast guiden att läsa. Ha det gott och grattis till en fin sida! Hälsar Anders Jonsson _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Hehe, nej det kan dom ju knappast. Men bilden är minst sagt brusig och det är svårt att säga vad som är vad. Men det mest mystiska IMo är att jag tycker man ser rakan med knixen ganska bra ändå och där fattas den sista tightare vänstern! Duh! Kan det vara att det man tror är asfalt inte är det öveallt (skuggor osv kan ju förvirra) eller är det inte taget rakt uppifrån? Jag är förvirrad
_________________ Magnus Thomé
|
||
Kanske skall tilläggas att Helmut Dähne är MC-åkare... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||
Jag tycker bildvariant 3verkar stämma bäst. Det som inte stämmer är att dom av någon anledning gjort en svag vänster böj av rakan(mitt emellan D och E) före sista höger/vänstern. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||
![]() |
Nürburgring
Das Nürburgring fahrer-handbuch
|
1 besök senaste veckan (3492 totalt) |