| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Lamelldiff till BMW med 4,27:1 utväxling *BORTA*
|
3888 besök totalt |
|
Inte till salu längre! Hej! Hittade denna annonsen på PPF.. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewto Det är en 4,27:1 växlad lamelldiff till BMW. Tänkte att nån här kanske var intresserad av den? Tror han kan sälja den för 3000:- eller liknande. 0704055693 har killen. Tror han heter Nisse precis som jag
Inte till salu längre! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
Det är möjligt att du har rätt John - min erfarenhet efter 2 träffar med liten diff monterad (4.10) är att bilen (318is) blir attans mycket roligare och 4.27-utväxlingen måste vara bättre på dom flesta av våra knixiga banor (i alla fall så länge det är en motorsvag bil). Har inte märkt att egenskaperna ändrats efter dessa två bankörningar. Kan det vara så att det funkar så länge man har en relativt svag bil? Får väl tillägga att jag inte känner säljaren... (o.T: Tråkigt det som hände med din bil på G-åsen, hoppas du hittar nytt objekt snart! _________________ Dan Byström |
||||||
|
Att inte lilla klumpen skulle hålla för banåka tror jag inte på. Arne Lindgren åker med lilla diffen och jag har inte hört om några problem. Själv åker jag 02 och E21-diffar vilka är ännu mindre i alla avseenden och det har aldrig vållat några bekymmer.
_________________ Rikard Ahlin |
||||||
|
Min erfarenhet är från Samason som har en klump som inte riktigt hänger med samt att Peder (Mobimech) som har slängt ihop några klumpar genom åren bestämt avråder från lilla klumpen. Men vad vet jag, chansa, och se om det går.
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
||||||
|
Fick för mig att det inte är värmen utan diffdreven som är problemet?
Men det är kanske mer relaterat till 02 och E21...eller att värmen tar ut sin rätt genom rasade diffdrev? |
||||||
|
Med lilla klumpen på E36 har jag kört sönder pinjongen, diffdreven samt skurit lamellerna. Så med lite mer effekt så verkar dom inte tåla så mycket (bara ca 200hk men lite tyngre bil).
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Ja mot det hjälper ingen oljekylare.
|
||||||
|
och för info är det exakt samma, "lilla", diff i de bilar dom åker bla STCC med just nu, alltså 320 E46:orna.
Men det handlar om regler om original bakaxlar för modellen och tydligen är de en punkt man ser över/byter/renoverar som vi andra byter kalsonger. |
||||||
Ja gör det! Säg gärna till om du gjort det sen.. så jag kan skriva att den är såld här...
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||||
Vænta nu, de har væl en diff från Drexler? |
||||||
Vad säger att det inte kan vara en av Drexler designad diff anpassad för det lilla huset? Vad jag avsåg var att det är samma storlek. "Lilla huset" är det på 320 E46 och i dom kan man peta i samma lilla diff som till E30...eller tvärtom. Sen att de filat på dom till gärnsernas gränser är ju självklart då det är fabriksracing vi snackar om. Skulle dock gissa att dessa Drexlerdiffar inte är alla förunnade som råkar ha en 320 Super 2000...iaf inte vad det verkar på renoveringstakt och stabilitet första årsmodellerna. Kan ju varit prylar som ärvts från Super Production och inte höll måttet när bilarna uppdaterades till Super 2000. |
||||||
You tell me.
Men nu ær det iaf utrett vad du menar.
|
||||||
Så, att det är en preppad standarddiff typ, fick jag det förklarat för mig för ngt år sedan. Kanske finns två olika varianter eller är den BMW själva säljer för WTCC osv oxå en Drexler? Inte alltid alla vet vad de verkligen åker omkring med har man insett.
|
||||||
![]() |
SÄLJES
|
3888 besök totalt |