Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vart hitta hydralkopplingar med m-gänga
1 besök senaste veckan (2275 totalt)
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Vill av flera underliga skäl hitta kopplingar med m-gänga för att kunna få in fler givare där orginal oljetryckskontakt sitter på min kadutt. Men överallt där jag letar hittar jag bara med rörgänga eller andra underliga varianter.

Realcar har ungefär vad jag söker men jag tror inte den får plats för den är lite klumpig och det är trångt.

Vill få in tre givare där en sitter orginal. Orginal har kadett gsi oljetryckskontakt och tryckgivare ihop. Men iom att orginalmätare inte är graderad så vill jag inte använda den. Dessutom gav min orginalgivare upp igår och en ny kostar 1500:- på Opel . Satte in en vanlig brytare för att lampan skall funka nu. Men vill framöer ha både temp och tryck med riktig mätare så jag behöver förgrena m14x1.5 till 3 x m14x1.5

Tacksam för hjälp. Har ringt minst 5 olika hydralfirmor (men det var länge sedan nu) och ingen hade detta.

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Arne Lindgren
Bålsta
Här sen Dec 2004

Ta en titt inne på MBM-hydralic vid Pampas Marina
http://www.nbmhydraulic.com/

Laholm
Här sen Nov 2002

Vilken hydraulikfirma som helst hjälpa dig, och till skillnad från "realcar# mfl så blir du nog inte rånad

Färingsö
Här sen Dec 2002

Biltema har adapters för att montera oljetrycksmätare.
Vet inte hur man länkar till rätt artikel men sök på oljetrycksmätare så får du upp en monteringssats, dvs en y-koppling. Kostar 39:-.

Vallentuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Hålet i biltema förgreningen är för klent för att tempgivaren ska gå i tyvärr. Tryckgivaren går i men jag är mer intresserad av tempen

Kommentera gärna
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004

finns någon filial av www.hydroscand.se nära dig kanske?

M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Jonas Jonsson skrev:
Hålet i biltema förgreningen är för klent för att tempgivaren ska gå i tyvärr. Tryckgivaren går i men jag är mer intresserad av tempen

Borra upp hålet?

V.Torup, Skåne, Sweden
Här sen Apr 2006

På de bilar jag håller på med sitter givaren till oljetemp i trågets baksida och har samma gänga som oljepluggen. Kanske kan vara en idé att prova?

Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
M3Jonas skrev:
Jonas Jonsson skrev:

Borra upp hålet?

Kommer inte gå för det är för klent med matrial runtomkring.

Givare i tråget där oljepluggen sitter ska enligt uppgift kylas av för mycket om pluggen sitter där fartvinden kommer åt och det gör det på en kadett. Där tryckgivaren sitter och jag tänkt förgrena kommer inte fartvinden åt och oljan flödar ju bra vid pumpen och oljan tas ju via en pickup från nere i tråget så tempen borde stämma bra där.

Kommentera gärna
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Skulle förvåna mig KOPIÖST om fartvinden skulle kyla av tempgivaren oavsätt var den sitter i tråget.
Är man nu nojig kan man alltid stoppa dit en skärmplåt.

V.Torup, Skåne, Sweden
Här sen Apr 2006

fuling skrev:
Skulle förvåna mig KOPIÖST om fartvinden skulle kyla av tempgivaren oavsätt var den sitter i tråget.
Är man nu nojig kan man alltid stoppa dit en skärmplåt.

Själva "avkännaren" ligger ju i oljan i vilket fall som helst. Har man fartvind i tråget är det nåt som är allvarligt fel

Det funkar iaf bra på den Citroen tävlingsbil jag mekar med, och det är original placering.
För att förtydliga så sitter givaren på baksidan av tråget, ganska högt upp.

http://putfile.com/pic.php?pic=main/7/20308372187.jpg&s=f10

Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003

Jonas Jonsson skrev:
M3Jonas skrev:
Jonas Jonsson skrev:

Borra upp hålet?

Kommer inte gå för det är för klent med matrial runtomkring.

Det funkade för mig... Borrade upp hålet med handborrmaskin och skruvade i B*ltematempgivaren.
Sen tog jag min andra Y-förgrening och skruvade i tryckgivaren i den, skruvade i oljelampans kontakt
i det lediga M14x1,5 hålet och skruvade slutligen fast hela spektaklet i min CIH-motor.
Det spretar åt alla möjliga håll, men det funkar. Tätt blev det också. Ska försöka fixa en bild.

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Betänk följande:
Tryckgivare kan du sätta var f-n som helst, men för att termometern skall visa något vettigt; måste givaren sitta där du har flöde (inte i änden på ett Y-kors).

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004

Trådstartare
ice skrev:
Betänk följande:
Tryckgivare kan du sätta var f-n som helst, men för att termometern skall visa något vettigt; måste givaren sitta där du har flöde (inte i änden på ett Y-kors).

2 cm ut från där flödet är som störst borde väl funka. Ska kolla om man kan borra upp biltema Y-korset. Vore kanonbra. Tyckte det såg klent ut dock

Kommentera gärna
Citera
Skruva banåkabil
1 besök senaste veckan (2275 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande