Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
stoka vevaxel
1421 besök totalt
pelle persson
Skåne
Här sen Dec 2002

Trådstartare
stoka vevaxel

Eftersom det inte finns någon bra vev som gör att jag landar strax under 2l på min maskin så undrar jag om någon vet mellan "tummen&pekfingert" vad det skulle landa på att ändra slag på en vevaxel.
Motorn är en bmw m42b18
och följd frågan, någon som kan rekomendera ett företag här nere i södern till detta?

Falkenberg
Här sen Feb 2005

Re: stoka vevaxel

Pelle Persson skrev:
Eftersom det inte finns någon bra vev som gör att jag landar strax under 2l på min maskin så undrar jag om någon vet mellan "tummen&pekfingert" vad det skulle landa på att ändra slag på en vevaxel.
Motorn är en bmw m42b18
och följd frågan, någon som kan rekomendera ett företag här nere i södern till detta?

Kanske inte svaret på din fråga men:

M42 blev ju senare M44 (M43 bas istället för M40) som också kom i 1.9l version. Är inte det något att kika på?

Hartge har eller hade också 2l kit till M42, frågan är dock vad de kostar...

BMWSC #338
BMW 321is -89, BMW 323i -79, BMW 750iAL -88, Zeekr 7GT -26
Citera
FoX
Eskilstuna
Här sen Nov 2005

med en vevaxel från 320d och 318d (e46 fram till -01) motorn m47 tillsammans med 135 mm stakar blir motorvolymen precis under 2l.. blocket får planas ner lite oxå om jag inte missminnner mig.

för mer m42 godis
kolla på www.e30.se

eller direkt länk http://www.e30.se/Bonje/vevaxel.htm

Bmw E30 Turbo -89
Citera
Andy peak
Alafors, norr om Göteborg
Här sen Nov 2005

Gissningvis kostar det ca 5-6000:- att stroka en 4-cyl vev (typ Volvo). Beror lite på hur den skall härdas o dylikt.

Skåne
Här sen Dec 2002

Trådstartare
M44 veven är för dålig, och med m47 veven så blir motorvolymen för stor >
5-7....hmmm ska se om det går in i min budget.

Någon som vet en firma som pysslar med detta i skåne (som man kan lite på att jobbet blir bra?)

Eslöv
Här sen Apr 2006

finns mmr i malmö.. lite dyra tycker jag, men har aldrig hört nått gnäll om deras jobb
Motorenova i helsingborg, som för övrigt verkar ha blivit köpta av mmr.. fick vevaxeln omslipad till min 8:a där i våras.. Om dom är bra ?.. vet jag inte.. det var inte några problems iaf, lämnade in veven o hämtade den o nya lager några dar senare.
Finns två firmor i kristianstad också som håller på med motorrenovering.

MMr håller på mest med 8:or om jag fattat det rätt.. jag skulle ringa o kolla kristianstadsföretagen o i andra hand neslingsborg (fyndigt va ??)

stoka vevaxel
1421 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande