| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
stoka vevaxel
|
1421 besök totalt |
|
stoka vevaxel
Eftersom det inte finns någon bra vev som gör att jag landar strax under 2l på min maskin så undrar jag om någon vet mellan "tummen&pekfingert" vad det skulle landa på att ändra slag på en vevaxel. Motorn är en bmw m42b18 och följd frågan, någon som kan rekomendera ett företag här nere i södern till detta? _________________ Pelle Persson |
||
|
Re: stoka vevaxel
Kanske inte svaret på din fråga men: M42 blev ju senare M44 (M43 bas istället för M40) som också kom i 1.9l version. Är inte det något att kika på? Hartge har eller hade också 2l kit till M42, frågan är dock vad de kostar... _________________ / Johan Tryggvesson BMWSC #338 BMW 321is -89, BMW 323i -79, BMW 750iAL -88, Zeekr 7GT -26 |
||
|
med en vevaxel från 320d och 318d (e46 fram till -01) motorn m47 tillsammans med 135 mm stakar blir motorvolymen precis under 2l.. blocket får planas ner lite oxå om jag inte missminnner mig.
för mer m42 godis kolla på www.e30.se eller direkt länk http://www.e30.se/Bonje/vevaxel.htm _________________ /Fredrik Strengbohm 0703252017 Bmw M3 -02 Bmw E30 Turbo -89 |
||
|
M44 veven är för dålig, och med m47 veven så blir motorvolymen för stor >
5-7....hmmm ska se om det går in i min budget.
Någon som vet en firma som pysslar med detta i skåne (som man kan lite på att jobbet blir bra?) _________________ Pelle Persson |
||
|
finns mmr i malmö.. lite dyra tycker jag, men har aldrig hört nått gnäll om deras jobb
Motorenova i helsingborg, som för övrigt verkar ha blivit köpta av mmr.. fick vevaxeln omslipad till min 8:a där i våras.. Om dom är bra ?.. vet jag inte.. det var inte några problems iaf, lämnade in veven o hämtade den o nya lager några dar senare. Finns två firmor i kristianstad också som håller på med motorrenovering. MMr håller på mest med 8:or om jag fattat det rätt.. jag skulle ringa o kolla kristianstadsföretagen o i andra hand neslingsborg (fyndigt va ??) _________________ Mats Andersen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
stoka vevaxel
|
1421 besök totalt |