Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 - Ungerns GP
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (7053 totalt)
-Jonte-
Västerås
Här sen Sep 2004

Härligt race thumbs up
Måste imponeras av Alonso, vilka varv han gjorde i början av loppet. Synd att depånissarna strulade bort det. Och Kimi fortsätter sin kräftgång i karriären, men denna gång såg faktiskt Liuzzi lite skyldig ut. Parkerade han där i kurvan???

Grattis till Button och Honda... äntligen

fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004

sänkte de ner alonso för tidigt vid däckbytet????

o vaaaaaarför körd einte skomakarn o bytade däck.. o speed (go 2 more laps before drytires )

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Det var ju inte däckmuttern!

Han knäckte en drivaxel när han åkte ut ur depån.

(detta vet jag för ITV som för övrigt hade Anthony Davidson som kommentator - andreföraren i Honda...om ni inte visste. ITV snokade reda på förarna för intervjuer så fort de syns i depån efter en krasch)

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Liuzzi ber om ursäkt för incidenten där han saktade ner mitt framför näsan på Kimi.
Han såg tydligen inte hela banan, då visiret immade igen (Liuzzi)

Skitkul att se Button på 1:a plats dock!

Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

Verkligen kul att Button kunde få sin första vinst. Jag kollade på senaste Top Gear igår och Jeremy pikade Button flera gånger för att han inte vunnit något F1-lopp. Så numera är det väl bara skägget Jeremy kan säga något om.

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Schumacher fick en poäng eftersom Kubica diskades pga 2 kg för lätt bil. Massa flyttades alltså upp ett pinnhål också.

Eskilstuna
Här sen Maj 2004

För en som inte såg rejset... vad var det Räikkönen gjorde?

Nyfiken som tusan!

/Tim

Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kimi kom upp bakom Luizzi och körde rakt in i honom. Luizzi fick sakta ner pga allt regn.
Kimis bil blev totalskrotad och fick lyftas bort från banan, vilket i sin tur medförde SC i flertalet varv och därmed kom hela fältet ikapp Alonso.

Ett mycket intrerssant race med svåra krämpor i soffan.. Vädret och såna vändingar i placeringarna gjorde att man inte satt still många minuter annat än vid reklamen..

Ume
Här sen Jul 2003

Räkan kom ikapp Liuzzi precis efter en sväng och han rände rätt bak i Toro Rossobilen.
Liuzzi hade enligt senare uppgifter imma på visiret och såg inte banan därav att han körde sakta.
Räikonen missbedömde totalt situationen och tog med sig hela höger bak på Toro Rossobilen.
Flög upp på och slirade över Liussis bil , han hade tur att det inte blev värre!

Ridå för ett i övrigt mycket bra rejs för Kimi.
Men vad skulle ett rejs -06 vara utan att han bryter?

Ume
Här sen Jul 2003

Man är inte så snabb bakom tangentbordet iaf det märks

Slåtte
Här sen Nov 2002

Lennart Hall skrev:
Schumacher fick en poäng eftersom Kubica diskades pga 2 kg för lätt bil. Massa flyttades alltså upp ett pinnhål också.

Kubicas bil var för lätt pga slitna däck... Kanske ska väga Mickes bil också, det var inte mycket kvar av däcken på hans bil när han parkerade...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Westfield skrev:

(detta vet jag för ITV som för övrigt hade Anthony Davidson som kommentator - andreföraren i Honda...om ni inte visste. ITV snokade reda på förarna för intervjuer så fort de syns i depån efter en krasch)

ITV går faktiskt att se här i Sverige också, bara man har en tillräckligt stor paraboltallrik...

Men var höll Martin Brundle hus den här helgen?

Citera
Balazs 911
Luxembourg
Här sen Mar 2003

Ska köra på Hungaroring nästa vecka, siktar på 1,20
Skönt att den annars ganska tråkiga banan i Ungern för en gångs skull levererar ett riktigt spännande lopp.

Mvh,

Balazs

Här sen Maj 2004

Anton Lillsund skrev:
info om Kimi

Å tusan!
Får väl hoppas på att körningen går bättre nästa säsong då.
Har ju inte riktigt varit Kimis år i år. thumbs down

Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Sörpan skrev:
Westfield skrev:

ITV går faktiskt att se här i Sverige också, bara man har en tillräckligt stor paraboltallrik...

Han var väl med brudarna i Saint Tropez?

Jag tycker ITVs rapportering är bra mkt bättre än något jag nånsin sett i Sverige, även om Eje är skicklig och erfaren så är resten av gänget sisådär.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Westfield skrev:
Sörpan skrev:
Westfield skrev:

Han var väl med brudarna i Saint Tropez?

Jag tycker ITVs rapportering är bra mkt bättre än något jag nånsin sett i Sverige, även om Eje är skicklig och erfaren så är resten av gänget sisådär.

Det är väl naturligtvis en fråga om resurser. Men ITV har väl fått mycket kritik för sin bevakning av F1 i England? Innan var det BBC som sände har jag för mig?

Men Brundles kutande på griden innan starten är stor underhållning!

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Sörpan skrev:

Det är väl naturligtvis en fråga om resurser. Men ITV har väl fått mycket kritik för sin bevakning av F1 i England? Innan var det BBC som sände har jag för mig?

Ja, den "riktige" F1 kommentatorn Murray Walker slutade i 2001 och det var väl mkt "kommentarer" kring att kvaliten gick ner, men jag tycker faktiskt att läget nu är klart godkänt. Att de tar en reserv-förare eller andra kvalificerade kommentatorer tycker jag är thumbs up . Att de dessutom får access till alla förarna, ingenjörer och stallchefer genom Martin Brundle's spring, eller (vad hon nu heter ) gör det väldigt underhållande och man får veta mkt om vad som händer "bakom scenerna".

Att Bernie går på min lokale pub gör ju inte saken värre Har sett honom ett par gånger men aldrig vågat prata med honom ...

Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Lennart Hall skrev:

Kubicas bil var för lätt pga slitna däck... Kanske ska väga Mickes bil också, det var inte mycket kvar av däcken på hans bil när han parkerade...
Han hade väl å andra sidan nog med soppa för att köra ett par varv till.
Sliter man bort flera kg gummi på en uppsättning däck? De brukar förstås vara noga med att plocka upp skräp med däcken på invarvet.

Fixhult
Här sen Apr 2004

Lennart Hall skrev:
Sliter man bort flera kg gummi på en uppsättning däck? De brukar förstås vara noga med att plocka upp skräp med däcken på invarvet.
Det går ju att räkna på om man vill (ca 6mm gummi runt om på alla fyra). Vad är densiteten på däckgummit i slitbanan, 1,2 (har för mig att gummikorvarna sjunker i vatten)?
Att plocka gummi är nog lika mycket rideheight som vikt skulle jag gissa (även om det är plankslitage som de mäter i F1 har jag för mig).

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Westfield skrev:
Sörpan skrev:

Ja, den "riktige" F1 kommentatorn Murray Walker slutade i 2001 och det var väl mkt "kommentarer" kring att kvaliten gick ner, men jag tycker faktiskt att läget nu är klart godkänt. Att de tar en reserv-förare eller andra kvalificerade kommentatorer tycker jag är thumbs up . Att de dessutom får access till alla förarna, ingenjörer och stallchefer genom Martin Brundle's spring, eller (vad hon nu heter ) gör det väldigt underhållande och man får veta mkt om vad som händer "bakom scenerna".

Att Bernie går på min lokale pub gör ju inte saken värre Har sett honom ett par gånger men aldrig vågat prata med honom ...

Louise Goodman har jag för mig? (Inte så ung och snygg...)

Hälsa Bernie nästa gång du ser honom. Bredvid honom måste man väl känna sig som en jätte?

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Sörpan skrev:

Louise Goodman har jag för mig?[/size]

thumbs up

Sörpan skrev:
Hälsa Bernie nästa gång du ser honom. Bredvid honom måste man väl känna sig som en jätte?

Hehe. Näe, han är inte så lång...men verkar trevlig och glad. (det skulle jag också vara om jag hade lika många £ som han...)

Elitracing (åskådarracing)
Formel 1 - Ungerns GP
<<   1, 2, 3, 4   >>
1 besök senaste veckan (7053 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande