Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (17659 totalt) |
Den till höger är DÖD.
och nu vill frugan ha en egen golf att mecka med. Självklart skall hon få det. NULen är strickt återställd till orginal. Tankbanden skall bytas bak,bromsar fram,handbroms vä.bak skall fixas.list runt solluckan skall bytas. och vindrutan tyvärr (är orginal från 1988). Sen är det bara att besikta. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Yepp.Den blåe ute ur garaget.
Den gråe på gräsmattan. Nya ute möbler i garaget. Händer nått hela tiden. Har beställt tankband till den blåe idag. + skall beställa komplett väg.sats. till den blåe. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Uppdatering:
Fluffat upp stötfångarana med varmluftspistol. Köpt väghållningskit. Urethan bussningar till stötdämp.bak + Länkarmar fram. Har beställt delar för 10.000:- på vag. Endast orginal delar som gäller på denna bil. Förutom Chassi,bromsar och ratt. KW,Brembo,MOMo,Greenstuff m.m.m.m. Nu skall här skruvas i vinter. Så vi får se vem som vinner Lillen ![]() _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Har hänt mkt. i garaget.
Men tyvärr inga bilder. Skall beställa en ny framvagnsbalk. och bygga upp en ny framvagn innan den monteras på bilen. Tyvärr har det spårat ut och bilen kommer inte att bli strikt orginal. Bilen skall vara besiktigad i april. Så man kan njuta av den i sommar. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Ja mkt.har hänt sedan sist.
Jag har bilder men har svårt att lägga upp dom här. Bytt tråg,renoverat bromsoken,målat och ghjort ren hela framvagnen på rost och skit. Bytt frontplåten nedre. Övre skall oxså bytas till en utan "märke" för generator byte. Har inte haft lust att skruva sedan jag åkte på en kotförskutning i nacken. Men nya verktyg och maskiner 0ch verktabletter inhandlade så kanske jag kan stå ut lite ändå. Denna vagn måste vara färdig till April/Maj. Så är det bara. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Re:
Hmm jag har ett liknande mål iaf. Försöka bli klar INNAN Sturupträffen , OM ja nu tar mig dit? om än kanske inte samma finish på slutresultatet? Men det är ju kul att du sugnar till emellanåt. Pigg och kry som jag är ........ Ja kanske till skillnad mot dig just nu iaf...... Så har jag ju inte skruvat på själva bilen på ett tag. Delar beställda och skruvning på lösa saker har ja sysslat med. _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Snyggt....fast fälgarna är lite....udda? Måste nog se det i verkligheten för att kunna säga
![]() ![]() Skönt att se att du inte kommer åka Passat till träffarna i sommar iaf... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
och till sist några bygg bilder:
![]() ![]() Ja trångt är det. ![]() ![]() och här är nästa lik som skall få en duvning: ![]() Skall tillläggas att hela framvagnen och underredet är målat idag. Det vill man ju inte visa bilder på så slipper ni. Nu skall bakvagnen få sig en omgång. _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
Re:
Nä fälgarna skall säljas. Bättre beg.15" stålfälgar från en corrado logger i garaget. Det var däcken jag ville åt på dessa fälgar. Mwn ändå är dom lite fulkult ?? _________________ Patrik Hagel Åker Volvo XC60-D4-2015 Glider Volvo C70 2.4T Cab.2004 Skruvar Golf GTi 1983 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 4 besök senaste veckan (17659 totalt) |