Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (5343 totalt) |
Helgen på Ringen avklarad! (tråden innehåller bilder...)
Eftersom jag befann mig i Tyskland av andra orsaker dristade jag mig till att tillbringa helgen vid Nürburgring. Tyvärr var hyrbilseländet inte direkt inspirerande, men jag fick det de hade; en Opel Signum 2.2DTi. Falk hade inga som helst problem att hänga på mig runt banan i sin Clio Sport (2.0). Min ovetenskapliga klockning visade att jag åkte ungefär lika fort med Opeln som jag gjorde förra året i min 318is E36. Jag tror 150 varv i GPL kan ha gjort sitt. Desta skojigare var det att åka med Johan N i hans milt Ringen-anpassade M3 E46 (urkastat baksäte, bur, vass maskin och R-däck). Det var helt klart roligaste åkturen hittills i år. Stort tack för det! Pratade en stund med en kille som kör VLN-cupen med en kul bil: http://www.ring-civic.de . Den tråkiga biten där nere är alla stopp som kommer sig av att folk försöker flytta på räckena. Under lördagen var det två stopp pga hojåkare och söndagseftermiddagen hade minst ett längre avbrott. Då åkte jag hem. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Re: Helgen på Ringen avklarad! (tråden innehåller bilder...)
och hur var ljudupplevelsen? ![]() Allt hörs ju i den den bilen. Avgasljud, motorljud, transmissionsljud osv... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
|
||||
Re: Helgen på Ringen avklarad! (tråden innehåller bilder...)
Angående Alpinerna så fick jag inte med alla på bild, men visst är bakhjulsvinkeln ball på den flerfärgade A110:n! ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
[quote="Anders Dauner"]
Dum fråga kanske, men är det en Radical eller vad är det? ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Snygga bilder Lennart!
![]() Kul att du uppskattade åkturen. ![]() Fast jag kör nog för sakta eftersom folk tycker det känns säkert. ![]() ![]() och den där Radicalen är läcker men om den körs som i Påskas skall man se till att starta före den om man inte vill ligga bakom ett helt varv. ![]() |
||||
Sitter och funderlerar på samma sak... För den ser inte tillräkligt "ny" ut i design för att vara nya 3-serietouringen.(Minns inte E-nummret. Var det E90??? ![]() För attt det är en BMW ser man ju på att regskylten börjar på M... Ellerhur Johann. ![]() ![]() ![]() |
||||
_________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
OK... Hmmm Men såååå jäkla ful vet i tusan om den är. Jag är nog snarare possitivt överaskad med tanke på HUR det kan bli om Herr Bangle får fria tyglar. Tror nog han har fått lite mindre sådana trots allt, även om de fortsätter med samma typ av formspråk... ![]() |
||||
Nu har jag också hunnit hem … (Riktiga entusiaster fuskar inte med flyg & lokal bilhållning
![]() Clion fick premiär på ringen. Måste säga att den fungerade över förväntan. Den är oerhört lättkörd och välbalanserad för att vara helt standard i chassit. Enda uppgraderingen hittills är sportigare bromsbelägg. Förmåga att hänga med i Mäkinens hyrbilstempo får nog tillskrivas bilens egenskaper mer än förarens. Som alltid fanns det, som ni ser på Mäkinens bilder, massor att gotta sig åt. Det roligaste tycker jag är mångfalden, allt från gamla Kadetter till värsting-superbilar. Speciellt tack till Johan N för taxi-servicen. ![]() En bild på när jag jagar "der Ring-Civic" Det gick hyggligt att hänga med en liten bit i hans tempo, men det märktes att ring-civicens förare hade "något" bättre lokalkännedom än jag… ![]() Just nu funderar jag på hur jag ska kunna få loss anslag ur hushållskassan för en ringresa till i år. ![]() |
||||
Var är bilden tagen någonstans? Vild gissning : Eschbach, ingången till Brünnchen _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||||
Korrekt ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 1 besök senaste veckan (5343 totalt) |