Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 7012 besök totalt |
Några bilder från mina två dagar på Mantorp - ej RS relaterade dock:
Teambild mitt i torsdagsnatten ![]() Driftingfolket på fredagsmorgonen ![]() Robert skruvar isär sina dubbla bakfjädrar som inte besiktningen gillade - men detta fixade jag så det vart godkänt - de kan ju liksom inte flyga isär ![]() ![]() i uppliningen ![]() ![]() Tokmekens Starlet - han vann priset "speakerns favorit" i RS-banan ![]() Lätt slitet bakhjul ![]() Somnade på hemvägen ![]() på hemväg... ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
ok! då måste det vara vikten som gör det ![]() _________________ MVH Fabian Hallbom Team Blyfot Racing #13 Bygger på: Toyota Starlet -83 Rejsar i: Opel Corsa GSi -91 4-timmars.se |
||||
Jag är missnöjd med dagen av flera anledningar.
Jag tyckte inte att banan var bra lagd. Den som de hade förra året kändes mycket bättre. Jag tyckte att årets bana var väldigt svår att hitta något flyt genom. Det långa partiet på mitten helt utan koner följt av ett plötsligt jättelångsamt parti a la parkeringsövning. Följt av vändningen där min bil (Lambon) krävde hela bilens bredd ute på gräsmattan/gruset för att komma runt... Nej, då tycker jag till och med bättre om Lazzats RS-banor (som jag annars brukar hacka på för att de är för långsamma)... Alldeles för lite tid att köra. Jag hann bara med tre repor, trots att jag var på plats en halvtimma innan konbanan öppnade. Men p.g.a. den långa besiktningskön så var jag inte ute vid banan förrän någon timma efter öppnandet... Jag hade behövt betydligt flera repor för att hinna få in någon typ av känsla och flyt genom banan... Sedan så märks det att Bilsport prioriterar rattlåskörningen. Det var samma sak förra året att endast den snabbaste tiden publicerades på RS-banan. Varför kan de inte skriva ut hela resultatlistan? (Vad jag själv fick för tid har jag förträngt. Men jag blev säkert frånåkt av ett helt gäng med Skodor... ![]() |
||||
![]() Kan inte påstå att det var nåt fel på banan , det var lika för alla. Jag har kört många olika slags slalombanor och jag tyckte denna var alldeles förträfflig,det är knappast banans fel att föraren inte klarar tempoväxlingarna ![]() Å vändningen , ja det är väl bara att öva handbroms/gasvändningar ![]() och 4 timmar är åt h...e för kort tid , som tur ät tog jag besiktingen direkt när jag kom in , vis av tidigare erfarenheter. Fick nyss detta svar från bilsport på mailet jag skickade i Måndags morse ![]() "Hej Peter! Vi kommer att lägga upp RS-tiderna på bilsport.se/events inom kort. Med vänliga hälsningar Josefine Persson " _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- ![]() |
||||
Innan år 2005, så har man haft möjlighet att köra hela dagen, men fortfarande gäller reglerna att de första tiderna man sätter är dom som kommer att gälla resultatmässigt. Det tycker jag är bra, för alla har ju inte möjlighet att stanna hela dagen och träna för att sedan sätta en riktigt bra repa. Att man först får ett provåk och sedan är de två nästkommande tiderna de som räknas.
Arrangörerna visste tyvärr inte vilka regler som gällde utan dom trodde att det var den snabbaste tiden av alla körningar som gällde och det tyckte även Gullabo var bra, men jag berättade för dom hur det brukar vara och det var först då som dom gick ut med denna info. ![]() Från förra året så kom ju driftingen med i bilden och tog upp halva dagen av slalomkörningen. Personligen så tror jag att detta var ett felaktigt drag av Bilsport. Om man tittar på årets uppslutning av gasglada slalomförare, så kanske man skall börja satsa mer på RS Special som en av huvudattraktionerna. Nu känns det som konbanan finns där bara som en bonus för publiken att få testa sin bil i en undanmanöverbana. Man skall kanske börja fundera på att flytta banan till en annan plats, men då kommer ju detta med att åskådarna inte skall behöva gå alltför långt för att titta. Jag har kört en hel del slalom på MP på diverse platser och tycker den del av banan vi använder idag är riktigt rolig. Vi startar på krönet efter Mjölbykurvan och kör backen ner och sedan upp på den långa rakan, men den platsen kanske inte är optimal på Action Meet, för strippen förarna behöver antagligen denna del av banan. Annars så kan man starta i Mjölbykurvan för att köra upp mot krönet. _________________ Porsche Cayman GT4 -16 |
||||
bara för att klargöra - 2004 fick vi 30 min på eftermiddagen - runt kl 15:30 körde vi då 2005 var det samma sak kl 16 fast med norrmännen ![]() _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Kan man inte köra RS:en på en del av den gamla slingan? Då är man inte i vägen för någon och skulle kunna köra hela dagen. (men det kanske inte får hållas några aktiviteter på den?)
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Typ av bana är förstås en fråga om smak samt vad för typ av bil som man kör. Olika förare och olika bilar trivs bäst på olika typer av banor. Jag har också kört på en väldig massa olika konbanor och enligt mig så var detta den sämsta som jag kört på. (Extra stor besvikelse i och med att förra årets bana var en av de bästa som jag kört på. Därför hade jag höga förväntningar...) Dessutom är jag som förare sådan som gärna tar det lite lugnt i början för att sedan få upp tempot ordentligt när jag väl lärt mig banan. Därför blev jag besviken över att det bara fanns möjlighet till tre repor, trots att även jag ställde mig i besiktningskön med detsamma när jag kom fram... |
||||
Håller med om besiktningskön samt endast 3 repor, men det var ju en grymt snabb bana, borde passa lambon bra? _________________ Henrik Troeng |
||||
iiiihaaaaa
![]() Nu äntligen är RStiderna uppe , inte helt lättöverskådligt men ändå . http://www.bilsport.se/news.php?id=3 Ser ut som min å Eskils 1,02,57 står sig rätt bra mot alla hästkraftstinna motståndare ![]() Synd som sagt att inte alla fick köra full omgång. _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- ![]() |
||||
Re: iiiihaaaaa
Ja det var ju lite märkligt. Jag är med i resultatlistan! Men min bil stod ju i utställningen hela dagen... Var inte ens anmäld till RS-körningen. Tydligen har jag kört på en kon också. Där ser man. Undrar hur mycket det går att lita på den listan? _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||
Re: iiiihaaaaa
![]() Näää , det var du ju inte , måste blivit nåt fel med deltagarnumret.... Mina tider stämmer iaf. Ni andra får kolla era tider ,om ni känner till dem förstås. Vet att Wärhner körde en runda på 1,02,50 . _________________ Peter Karlsson >>>Lätt Escortskadad<<< --VVTS-- ![]() |
||||
Kul bana,synd att man inte hade mera mos i bilen vid vändningen , bilen axade som en död gris
![]() ![]() _________________ Micke Bernebrandt NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET ![]() |
||||
Tack för de fina orden! ![]() ...men den silvriga "Evon" var egentligen min Impreza (same name, different sh...t) Tack för proffsigt arrangemang TPC. Ni hade ordning och reda, bra koll på funkisar och bra tempo. Mvh Anders - 59,04s som bäst PS. Bifogar en bild på "Evon" ![]() ![]() |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2 7012 besök totalt |