Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S/B: Porsche 944 NA -85b
1021 besök totalt
headline
Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare

Då jag fastnat i banköraträsket känner jag att jag och bilen hamnat vid ett vägskäl. Bilen är, i mitt tycke, för fin för att offras till att bli en ren bansmiskare samtidigt som jag känner att det är en sådan bil jag behöver. Vore synd att slita ner den nu när den är i så bra skick så jag säljer/byter bilen om intresse finns.

Bilen är alltså en alpinvit 944 -85b (nya inredningen) som importerades från Schweiz av sweanders här på forumet. Två ägare i Schweiz tom 2003.

Bilen är mycket väl dokumenterad och jag har kvitton från den senaste ägaren i Schweiz med reparationer och service på motsvarande över 60000 SEK Detta innefattar bla, olje- och vattenpumpsbyte, omlackering, service mm. Minsta lilla har tagits hand om.

Jag köpte bilen förra hösten med avbruten oljepickup som resultat av dåliga motorfästen och felinställda balansaxlar.

Det hela slutade med att jag plockade ner hela motorn och bytte det mesta, nya kolvringar, vev- och ramlager, slipade in ventiler och renoverade toppen förutom att byta ventilstyrningar. Alla packningar och tätningar av värde har byts ut. Nya motorfästen. Det finns massor med bilder och dokumentation på renoveringen. Se min biltråd eller ring för mer information. Finns massor att berätta! https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23780

Chassit är något uppdaterat med fjäderben (fjädrar och dämpare) från 944 turbo och dito dämpare bak. Höger bärarm renoverades under semestern. Renoverade bromsar med stålomspunna slangar, ny bromsvätska, olja och filter och service i allmänhet är givetvis gjord.

Svarta 16" kryssekerfälgar med bra däck och mönster (ett nytt pga oturlig punka vid 944sverige-träff). 205 breda fram och 245 bak.

Enda skavanken är en liten buckla bak ovanför kofångaren dom även skadat porscheklistermärket. Nytt klistermärke följer med bilen att sätta på om man vill räta ut bucklan.

Alla rutor är stöldmärkta med reg nr.
Ingen taklucka.
Elhissar och elbackspeglar, AC (ur funktion)

Bilen går som en klocka och jag har inte haft några som helst problem med den sen den blev klar i våras. Det finns ingenting som är dåligt eller som behöver bytas på bilen.

Hade tänkt mig 53000:- eller vettigt bud/byte mot billigare 944, 924S eller 931 + pengar som inte nödvändigtvis behöver se snygg ut men ska vara maskinellt bra.

Mvh Gustav

0709-559190

ghedelin@gmail.com

Göteborg
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Lade till lite bilder i annonsen!

Rejsa-rabatt är givetvis inga konstigheter!

Mvh Gustav

Göteborg
Här sen Aug 2005

Jasså ska du sälja bilen din! Har du hittat nån "ban-smiskare" än då?

Citera
SÄLJES
1021 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande