Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 7354 besök totalt |
2006-09-16 SVKG Sprint Race 6+2
Startar upp eftersnackstråden eftersom jag missat det mesta av dagens körande (Niklas I owe you) och vill veta vad som hände sen? Förutsättningarna kanon med ... Juste väder, torr bana, massa sköna bilar och människor och nytt deltagarrekord...? Måste varit över 50 bilar på plats (även om inte alla körde). ![]() Körandet med Alfasuden visade att mer körträning behövs men bilen gör nu som jag vill.... ratt, toe, däcktryck, dämpare = bra. ![]() ![]() |
||||
Ja, det var en skön blandning bilar från en klassisk Bugatti till senaste Ferrari 430!
Det är ju det som är roligt med dessa körningar jämfört med "märkesklubbarna". By the way...var det någon som fångade min prakt-piruett på film eller bild? Som tur var hände det inget mer än lite grus ooch gräs mellan däck och fälg på ena framhjulet. /Gustaf orange 911:a _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||
Kanon bra
![]() ![]() Satte även ett ny person bästa med 1:56 ![]() ![]() ![]() Men är helnöjd med den tiden hade satt om mål att komma under 2:00 och det gjorde även jag med 4 sek. Hade jag inte snurat vid målet på tredje varvet hade någ tiden blivet ännu bättre. Nu med den nya tiden så är jag ingen ![]() ![]() ![]() Tack alla för en mycket trevlig dag och väl mött nästa år med nya krafter ![]() ![]() Ps Hoppas Saaben gjorde sig bra på bild för er som tog några, jag försöker alltid mitt bästa för att ni skall få så bra bilder som det bara går Ds _________________ Kalle Pilkrantz Rally Saab 96 -65 och Alfa Giulietta -85 |
||||
Vilket väder det blev
![]() ![]() Peugeoten gick ju fint nu med uppdaterade fjädrar/dämpare samt däck ![]() ![]() ![]() ![]() Jag har haft en toppendag så tack för att man fick deltaga. Vi får väl se om ni vågar att släppa in mig i svkg, ni kan behöva lite Franska influenser ![]() _________________ Christoffer Waern Honda S2000 -99 ![]() |
||||
Tack till er alla för en fint dag!!
![]() Skönt att vädret blev fint sa jag lyckade köra min bästa tid hittills ![]() ![]() Vi ses nästa ar!! ![]() _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
Tack till alla deltagare, det flöt på bra trots en del avåkningar (det sopades både lite här och där mellan bilarna).
![]() Totalt var det 47 ekipage som presterade tider i Sprint 6 eller Sprint 2, förmodligen ca 43 i Sprint 6 (fm) och ca 35 i sprint 2 (em). Det var lite komiskt när någon SVKGare kom halvspringande och meddelade att 10 Subarus kommit i kolonn " Ska de köra allihop?" ![]() Totalt blev det 15 gäster som körde och alla verkade haft skoj. Nu vet jag med ganska stor exakthet att 40 rundor tar ganska exakt 90 minuter att köra (när allt flyter), det är inte så illa när varvtiderna oftast ligger på 1:40-2:00. Nu ska alla tider knappas in så får vi se om det hinner upp innan jag måste i säng inför flaggviftande på Anderstorp imorgon. ![]() |
||||
|
||||
_________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
Hade en överlag mycket trevlig dag i solen. Tyvärr trilskades polarens Lotus Europa, så vi fick stopp på långa rakan under uppvärmningvarven. Istället fick det bli att ligga på gräset och ljuga under en värmande sol och med ett glatt gäng gasandes på banan. Inte fel det heller....
![]() _________________ Ragnar Burenius ![]() |
||||
Se min tid med Saaben på 1,56,79 är inte helt fel med tanke på att bilen är bara 41 år gammal och däcken är cirka 15 år gammla. Dessutom så ligger det betydligt mer motor starka bilar inom 2 sek undre min tid.
Men vad gör det att man sätter en kanon tid när alla andra också gör det i den klassen man kör i. Men jag tycker att ni skall införa en pris till den bilen som låter bäst runt banan för då har jag en liten möjlighet att få något pris från sprinten ![]() _________________ Kalle Pilkrantz Rally Saab 96 -65 och Alfa Giulietta -85 |
||||
![]() Egen träning inför sprinten var att under veckan före köra Jeguaren så pass mycket igen att alla nya vanor och modernt "Miata"-fördärv gick ur kroppen och reflexerna tvingades vakna till. Genomläsning av Speed Secrets 2 som inhandlats i veckan på Söderbloms utförsäljning var också nyttig. Boken lär ut att man ska sluta bry sig om tiden som sådan, aldrig upprepa ett körmönster utan alltid försöka köra smartare än gången innan. Man ska alltid öka farten gradvis på viktigaste punkter på banan och fokusera fart i alla lägen så kommer bra tider sen av sig själv. Så rätt det är skrivet, insåg att jag tidigare av kanske rutin och lite bekvämlighet hamnat lite i ett eget mästerskap att upprepa mig > ![]() Att jag sen efter flera månaders fåfänga försök till slut med en enkel reset av ECU:n lyckat få bort alla störande misständningar som plågat motorn hela säsongen gav mig en dragvilligare och mer lättjobbad motor. En rejäl omgång med silikon på alla styva gummibussningar och länkarmsleder gav nog lite extra responsiv fjädring, värme och sol och efterhand något bättre fäste gav sedan extra inspiration. Sen gav det för dagen extra långa passet som konvaktare en chans detaljstudera just den delen av banan. Det gav mig insikten att det fanns ett helt annat sätt köra gamla vattenpölspartiet med ännu mer fart. Jag säger dock inte hur, ni vet det där med "speed secrets".......... ![]() Så jag var jättenöjd att med dessa metoder bättra tiden för varje åk. Jag säger som Jansa tidigare, det ska gå knäcka 1.34 också!!!? ![]() ![]() Hoppas Josen fixar tilll sin styrning, max otur för honom att hitta den enda stenen (?) runt banan då han gled ut på uppvärmningen. Kom igen till Knutstorp och Falkenberg ![]() _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Mycket trevlig säsongavslutning. Tack arrangemang och fram för allt vädret Niklas
![]() Jag körde som så många andra personlig bäst idag med 6.74s förbättring :woot: . Nu är bilen inte bara känd, men också snabb. Eftersom jag körde först i klassen var alla som hörde min tid rätt taggad och något förbannad, men även raggazongänget kunde köra ~7s snabbare (med hjälp av nya R-däck). Då var ordningen mellan oss återställd. Bara Mini:n kunde inte hänga med i garage/pryltävlingen, men jag hörde redan nåt som: "Då måste man väl skaffa R-däck.". Jag undrar vad skulle händer om jag sätta en liten turbo på min motor ??? Skulle det har liknande konsekvenser ??? ![]() Eller så satsar jag på mekfriare rajs istället. Idag krävdes det en städning under pedalstället för får bromspedalen går tillbaka i nollläge. Samtidigt passade jag på justera pedalpostionen -> enklare med "heel'n'toe", måste nu bara komma ihåg hur det funkade.
Det går inte ladda upp. Bilder finns.
Mot Ferrari:n var det lite svårt vinna ljudtävlingen, men det finns ju pokal för andra platsen också... Eller så börja du trimma chassit ![]() _________________ ![]() |
||||
Det var riktigt skoj.
Tror jag skulle behöva några vändor till innan man sätter en bra tid. Mer effekt känns inte så högt prioriterat för att sätta en bättre tid på parkbanan, känns som det spann varenda gång jag klev på gasen. R-däck och stötdämpare som är nyare 16 år kanske skulle hjälpa lite men framförallt så gäller det nog att lära sig köra. Någon som har bild på när jag är på väg genom buskaget på sista vändan? _________________ Carl Olsson |
||||
Da ga det nog verkligen at helvete med regbesiktningen... > ![]() Du vet... Sverige och bilar...konstiga lagar! _________________ Anne Marek - www.sciroccogirl.net VW SCIROCCo... It's My Life... and I live Fast!!! ![]() |
||||
En andra plats är ju bättre än en femte plats och där med näst sist i klassen men så har man ocså äldst bil men en ljud pokal är inte fel
![]() Men jag skall nog också fixa chassit till nästa år dessutom så tittar jag lite på andra däck som inte kränger så mycket ![]() _________________ Kalle Pilkrantz Rally Saab 96 -65 och Alfa Giulietta -85 |
||||
_________________ Magnus "Tuggarn" Johansson Subaru Impreza WRX |
||||
![]() "En bra kandidat till årets prOpeller" ![]() Att den finns förevigad och det var en hel 360 väger tungt i bedömningen ![]() |
||||
![]() En mycket udda Sprintbil ![]() Lågt i tak, GT40 står ju för 40 tums höjd ![]() Försnack om Porsche ![]() Kristoffer fick skaplig fart på Sudden ![]() Full fart i sista kurvan ![]() Det fanns otroligt många fina bilar på plats, bl a den fantastiskt fint byggda ommotoriserade gula Lotus Europan som vi tyvärr bara fick se på uppvärmningsvarven. Hoppas elektroniken gick fixa! _________________ Jan-Erling Rydquist |
||||
Kul med lite bilder, några bilar man inte kände igen också.
Väldigt va alla satte bra tider igår ser jag nu efter att ha kollat närmare på listorna. ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Karlsson |
||||
![]() |
Eftersnack
![]() |
1, 2 >> 7354 besök totalt |