Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2006-09-16 SVKG Sprint Race 6+2
1, 2   >>
7354 besök totalt
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Startar upp eftersnackstråden eftersom jag missat det mesta av dagens körande (Niklas I owe you) och vill veta vad som hände sen?

Förutsättningarna kanon med ...

Juste väder, torr bana, massa sköna bilar och människor och nytt deltagarrekord...? Måste varit över 50 bilar på plats (även om inte alla körde).

Körandet med Alfasuden visade att mer körträning behövs men bilen gör nu som jag vill.... ratt, toe, däcktryck, dämpare = bra. Nu bara att jag skall våga veta vad jag vill... thumbs up

Citera
GustafW
Göteborg
Här sen Sep 2005

Ja, det var en skön blandning bilar från en klassisk Bugatti till senaste Ferrari 430!

Det är ju det som är roligt med dessa körningar jämfört med "märkesklubbarna".

By the way...var det någon som fångade min prakt-piruett på film eller bild?

Som tur var hände det inget mer än lite grus ooch gräs mellan däck och fälg på ena framhjulet.

/Gustaf

orange 911:a

BMW M3 E30 Replika V12

BMW E30 cabrio V8

BMW 323Ti -00 SLE

BMW 520 E12 -73
Citera
Kalle P
Göteborg
Här sen Dec 2005

Kanon bra flöt hur bra som helst tack för en trevlig dag thumbs up

Satte även ett ny person bästa med 1:56 och det är en förbättreing med 4 sek men det finns mer och göra med Saaben så tiden kan bli bättre .

Men är helnöjd med den tiden hade satt om mål att komma under 2:00 och det gjorde även jag med 4 sek.

Hade jag inte snurat vid målet på tredje varvet hade någ tiden blivet ännu bättre.

Nu med den nya tiden så är jag ingen även om jag bara har 70-75 hk i Saaben så börjar jag och Saaden komma ner på tider som mer motor starka bilar har. Till nästa är så skall jag se om man kan fixa fram andra däck och då får ni se vad Saaben kan göra då .

Tack alla för en mycket trevlig dag och väl mött nästa år med nya krafter nu skall det hela långa vinten.

Ps Hoppas Saaben gjorde sig bra på bild för er som tog några, jag försöker alltid mitt bästa för att ni skall få så bra bilder som det bara går Ds

Frillesås/Kungsbacka
Här sen Apr 2006

Vilket väder det blev Ett stort tack till alla, speciellt Niklas som lyckades få flyt på det hela trots att det blev så många deltagare thumbs up

Peugeoten gick ju fint nu med uppdaterade fjädrar/dämpare samt däck Nu gör bilen som jag vill och jag slipper att anpassa mig efter vad bilen vill vilket märktes på klockan

Jag har haft en toppendag så tack för att man fick deltaga.

Vi får väl se om ni vågar att släppa in mig i svkg, ni kan behöva lite Franska influenser

Citera
scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006

Tack till er alla för en fint dag!! . Tack till Niklas!

Skönt att vädret blev fint sa jag lyckade köra min bästa tid hittills thumbs up med 1,52,74 - inte illa för den lilla '78:n med sina 110- 120hk. Synd bara jag snurrade av andra körningen, da kändes bilen riktig bra (eller kanske för bra.... jag snurrade ju), kunde ha blivit ännu snabbare. That's life!

Vi ses nästa ar!!

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Tack till alla deltagare, det flöt på bra trots en del avåkningar (det sopades både lite här och där mellan bilarna). thumbs up
Totalt var det 47 ekipage som presterade tider i Sprint 6 eller Sprint 2, förmodligen ca 43 i Sprint 6 (fm) och ca 35 i sprint 2 (em).

Det var lite komiskt när någon SVKGare kom halvspringande och meddelade att 10 Subarus kommit i kolonn " Ska de köra allihop?"
Totalt blev det 15 gäster som körde och alla verkade haft skoj.

Nu vet jag med ganska stor exakthet att 40 rundor tar ganska exakt 90 minuter att köra (när allt flyter), det är inte så illa när varvtiderna oftast ligger på 1:40-2:00.

Nu ska alla tider knappas in så får vi se om det hinner upp innan jag måste i säng inför flaggviftande på Anderstorp imorgon.

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Tider var det ja:
Sprint 6 (det på förmiddagen)

Sprint 2 (det på förmiddagen)

scirocco-girl
Hindås
Här sen Jan 2006

Grymt att du orkade lägga ut de resultat innan morgondagen!!! thumbs up

Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003

Hade en överlag mycket trevlig dag i solen. Tyvärr trilskades polarens Lotus Europa, så vi fick stopp på långa rakan under uppvärmningvarven. Istället fick det bli att ligga på gräset och ljuga under en värmande sol och med ett glatt gäng gasandes på banan. Inte fel det heller....

Göteborg
Här sen Dec 2005

Se min tid med Saaben på 1,56,79 är inte helt fel med tanke på att bilen är bara 41 år gammal och däcken är cirka 15 år gammla. Dessutom så ligger det betydligt mer motor starka bilar inom 2 sek undre min tid.

Men vad gör det att man sätter en kanon tid när alla andra också gör det i den klassen man kör i. Men jag tycker att ni skall införa en pris till den bilen som låter bäst runt banan för då har jag en liten möjlighet att få något pris från sprinten .

Göteborg
Här sen Jul 2004

Bra jobbat Niklas! Med att fixa flyt med ett rekordfält med en rejält stor variation bilar. Kul att se Lennarts Bugatti i aktion igen, det ljudet går inte av för hackor.

Egen träning inför sprinten var att under veckan före köra Jeguaren så pass mycket igen att alla nya vanor och modernt "Miata"-fördärv gick ur kroppen och reflexerna tvingades vakna till. Genomläsning av Speed Secrets 2 som inhandlats i veckan på Söderbloms utförsäljning var också nyttig. Boken lär ut att man ska sluta bry sig om tiden som sådan, aldrig upprepa ett körmönster utan alltid försöka köra smartare än gången innan. Man ska alltid öka farten gradvis på viktigaste punkter på banan och fokusera fart i alla lägen så kommer bra tider sen av sig själv. Så rätt det är skrivet, insåg att jag tidigare av kanske rutin och lite bekvämlighet hamnat lite i ett eget mästerskap att upprepa mig >

Att jag sen efter flera månaders fåfänga försök till slut med en enkel reset av ECU:n lyckat få bort alla störande misständningar som plågat motorn hela säsongen gav mig en dragvilligare och mer lättjobbad motor. En rejäl omgång med silikon på alla styva gummibussningar och länkarmsleder gav nog lite extra responsiv fjädring, värme och sol och efterhand något bättre fäste gav sedan extra inspiration. Sen gav det för dagen extra långa passet som konvaktare en chans detaljstudera just den delen av banan. Det gav mig insikten att det fanns ett helt annat sätt köra gamla vattenpölspartiet med ännu mer fart. Jag säger dock inte hur, ni vet det där med "speed secrets"..........

Så jag var jättenöjd att med dessa metoder bättra tiden för varje åk. Jag säger som Jansa tidigare, det ska gå knäcka 1.34 också!!!? Mitt bästa åk på 1.34.55 var också det fullt av småmissar som lätt går städa bort. Om bara solen lyser nästa gång också så.... thumbs up

Hoppas Josen fixar tilll sin styrning, max otur för honom att hitta den enda stenen (?) runt banan då han gled ut på uppvärmningen. Kom igen till Knutstorp och Falkenberg

Mölndal
Här sen Feb 2003

Så mycket folk men så lite bilder!

Det var ju synd att detta skulle krocka med andra aktiviteter, men sånt är livet, fick ju kört alla årets sprinter utom detta i.a.f.

Snygga tider waern.

Göteborg
Här sen Apr 2005

Mycket trevlig säsongavslutning. Tack arrangemang och fram för allt vädret Niklas thumbs up .

Jag körde som så många andra personlig bäst idag med 6.74s förbättring :woot: . Nu är bilen inte bara känd, men också snabb.
Eftersom jag körde först i klassen var alla som hörde min tid rätt taggad och något förbannad, men även raggazongänget kunde köra ~7s snabbare (med hjälp av nya R-däck). Då var ordningen mellan oss återställd. Bara Mini:n kunde inte hänga med i garage/pryltävlingen, men jag hörde redan nåt som: "Då måste man väl skaffa R-däck.".
Jag undrar vad skulle händer om jag sätta en liten turbo på min motor ??? Skulle det har liknande konsekvenser ???
Eller så satsar jag på mekfriare rajs istället. Idag krävdes det en städning under pedalstället för får bromspedalen går tillbaka i nollläge. Samtidigt passade jag på justera pedalpostionen -> enklare med "heel'n'toe", måste nu bara komma ihåg hur det funkade.

Barbapappa skrev:
Så mycket folk men så lite bilder!

Det går inte ladda upp. Bilder finns.

Kalle P skrev:
Men vad gör det att man sätter en kanon tid när alla andra också gör det i den klassen man kör i. Men jag tycker att ni skall införa en pris till den bilen som låter bäst runt banan för då har jag en liten möjlighet att få något pris från sprinten .

Mot Ferrari:n var det lite svårt vinna ljudtävlingen, men det finns ju pokal för andra platsen också... Eller så börja du trimma chassit .

Här sen Okt 2004

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Det var riktigt skoj.
Tror jag skulle behöva några vändor till innan man sätter en bra tid.
Mer effekt känns inte så högt prioriterat för att sätta en bättre tid på parkbanan, känns som det spann varenda gång jag klev på gasen. R-däck och stötdämpare som är nyare 16 år kanske skulle hjälpa lite men framförallt så gäller det nog att lära sig köra.
Någon som har bild på när jag är på väg genom buskaget på sista vändan?

Hindås
Här sen Jan 2006

oje skrev:
Jag undrar vad skulle händer om jag sätta en liten turbo på min motor ??? Skulle det har liknande konsekvenser ???

Da ga det nog verkligen at helvete med regbesiktningen... >
Du vet... Sverige och bilar...konstiga lagar!

Kalle P
Göteborg
Här sen Dec 2005

En andra plats är ju bättre än en femte plats och där med näst sist i klassen men så har man ocså äldst bil men en ljud pokal är inte fel

Men jag skall nog också fixa chassit till nästa år dessutom så tittar jag lite på andra däck som inte kränger så mycket .

Mölndal / Göteborg
Här sen Aug 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Skickar en länk på efterfrågad snurr!

http://video.google.com/videoplay?docid=8417996162615451860

Subaru Impreza WRX
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Chewie skrev:
Skickar en länk på efterfrågad snurr!

http://video.google.com/videoplay?docid=8417996162615451860
Du klippte inte bort det mycket nödvändiga kommentaren: thumbs up
"En bra kandidat till årets prOpeller" (ett pris som jag vann en miniprOpeller för förra året).
Att den finns förevigad och det var en hel 360 väger tungt i bedömningen

D5
Göteborg
Här sen Jul 2004

Fick ihop några få och tyvärr lite oskarpa bilder innan batteriet i kameran lade av.

En mycket udda Sprintbil

Lågt i tak, GT40 står ju för 40 tums höjd

Försnack om Porsche

Kristoffer fick skaplig fart på Sudden

Full fart i sista kurvan

Det fanns otroligt många fina bilar på plats, bl a den fantastiskt fint byggda ommotoriserade gula Lotus Europan som vi tyvärr bara fick se på uppvärmningsvarven. Hoppas elektroniken gick fixa!

Kullavik
Här sen Maj 2004

Tack Niklas för ett bra arr!

Fick äntligen ut miatan igen. Verkar som taktiken att vila bil och förare i form fungerar - nytt pers två ggr.
och så lite bilder...

Kolla bakhjulet!

Mölndal
Här sen Feb 2003

Kul med lite bilder, några bilar man inte kände igen också.

Väldigt va alla satte bra tider igår ser jag nu efter att ha kollat närmare på listorna. Men 1,42-tider med Amazonen, är det bara bättre däck (r-däck nu?) som förändring sedan sist så är det ju helt grymt!

1, 2   >>
7354 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande