Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilsports tunertest 03!
<<   1, 2, 3
5373 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bamsefar skrev:
.....Som jag skrev tidigar, sätt en tuning budget till max 50.000 sek, och se vad de kan göra för dessa förhållandevis mera relevanta pengar än för 300.000 sek.

https://rejsa.nu/?superstage?Bil=Opel+Kadett+GSi+-89

Bra "putsning" av tiderna thumbs up

Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

ThomasT skrev:
Bamsefar skrev:

och som sagt, det går definitivt att fixa till chassit. Ingen stans har de t.ex. nämnt krängningshämmarna (okejrå, krängningsfjädrarna). Är de ställbara, är de ens utbytta ??? Varför är inte dämparna ställbara

Dämparna är ställbara, och jag är nästan säker på att krängningsfjädrarna är utbytta (org. tar nämligen i vid sänkning).

om dom nu bytte EXAKT ALLT i chassi + motor + drivlina, varför köpte dom inte en tom Skoda och kastade in bur+lätta race stolar ??? Varför kasta bort 100.000 sek på en massa saker som dom i alla fall inte använde ???

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Eller ännu enklare, köp en begagnad frisk M3 E36 3.2 för 170 tusen och sätt på slicks så har du de där tiderna som i en liten ask. Som bonus kan man riva ut allt onödigt som väger nåt så går det ännu fortare

Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Undrar hur en Toyota MR-2 Turbo, lättad, rimligt trimmad, rätt stolar, bättre ställbart chassi osv skulle klara sig ??? Borde gå att fixa, inkl. inköp av bil, på markant mindre än 300.000 sek....

ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Bamsefar skrev:
om dom nu bytte EXAKT ALLT i chassi + motor + drivlina, varför köpte dom inte en tom Skoda och kastade in bur+lätta race stolar ??? Varför kasta bort 100.000 sek på en massa saker som dom i alla fall inte använde ???

För att bilen även agerar företagsbil, antagligen därför som det är en kombi så de kan köra runt på lite prylar.
Jag pratade med en kille på bugrun som fick ha den som lånebil när hans skulle servas!!

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kombin har redan gjort ett ypperligt marknadsföringsjobb och skapat massa uppmärksamhet (och diskussioner )

Karlstad
Här sen Apr 2003

Man tar kostnaden för bil+modifieringar gånger tiden runt banan istället. Man har ganska gott om pengar iaf om man lägger ut 300.000 på en bil som man hade kunnat gjort ännu snabbare med andra prioriteringar...
Vad är syftet med bilen???
Har själv anmält min banbil till träffen i aug och målet är väl att slå alla volvo bilar Då får man väl uppfattning om hur snabbt skodan körde iaf.

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Möjligheten finns att den där fyrhjulsdrivna skodan med 300.000 i trimkostnad råkade vara rätt snabb på superstage.

Ändamålet för denna vagn verkar vara firmabil och "låna-ut" bil till kunder samt i PR syfte och då får denna Skoda gärna kosta 1 miljon, dels för jag vill köra den och den har ingen kundkrets att tala om med dessa "förbättringar".

Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Trådstartare
kid skrev:
Ändamålet för denna vagn verkar vara firmabil och "låna-ut" bil till kunder samt i PR syfte och då får denna Skoda gärna kosta 1 miljon, dels för jag vill köra den och den har ingen kundkrets att tala om med dessa "förbättringar".

Jag vet flera personer som har liknande utrustning på sina bilar, visserligen Audi TT:s då men det är ju "samma" bil.

Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

ThomasT skrev:
kid skrev:

Jag vet flera personer som har liknande utrustning på sina bilar, visserligen Audi TT:s då men det är ju "samma" bil.

Ärligt talat från min sida, man köper en TT för utseendets skull, och gör den vass, då får det ju kosta pengar.

En Skoda kombi köper man för att den är billig, målgruppen har inte eller vill inte spendera 300.000 på tuning av en dylik vagn.

T.ex finns det ju folk som gillar utseendet på Golf och köper tuningprylar till den för onämnbara summor, just därför man vill ha den bilen.

Jag kan inte tänka mig att folk i samma utsträckning köper en Skoda som fortfarande förknippas med lågpris och vältande Skoda i älgtest för några år sen.

Men undantag finns alltid.

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

kid skrev:
ThomasT skrev:
kid skrev:

Ärligt talat från min sida, man köper en TT för utseendets skull, och gör den vass, då får det ju kosta pengar.

En Skoda kombi köper man för att den är billig, målgruppen har inte eller vill inte spendera 300.000 på tuning av en dylik vagn.

T.ex finns det ju folk som gillar utseendet på Golf och köper tuningprylar till den för onämnbara summor, just därför man vill ha den bilen.

Jag kan inte tänka mig att folk i samma utsträckning köper en Skoda som fortfarande förknippas med lågpris och vältande Skoda i älgtest för några år sen.

Men undantag finns alltid.

Det är ju just det man köper inte en Skoda för prestandan. Det är just det som gör den så effektiv om Ace had köpt en a4 o trimmat hade folk knappt höjt på ögonbrynen. En skoda skapar mer intresse.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

En klassisk sleeper...

Men men... nu tror jag vi har vridit o vänt på den där Skodan så det räcker för den här gången.

.

Bilsports tunertest 03!
<<   1, 2, 3
5373 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande