| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Miata
|
1212 besök totalt |
|
Miata
Hm, inte snabbaste sättet, men lite kul ändå kanske. http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-4174392547309530008&q=miata+sprintrace _________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||||
|
|
||||
Det ville han inte(det bara blev så), men killen hade inte kört Miata på månader, så han ville bara gasa (ett snabbt inhopp i lånad bil..)
Niklas, kul betoning på lite.
_________________ Jonas Christensen NA NA NA 944S2 NB NBFL NB NA NA NB NB NA NC NB 106 Rallye x 2 |
||||
Ser svettigt ut med allt
Rekommenderar knopp på ratten så det är lätt att vrida mkt i rask takt. Har dock lite svårt att förstå att den där banan kan vara så kul - det finns ju i princip ingen möjlighet att leka med spårval osv? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Japp!
I denna tråd: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Men spårvalen är oftast rätt naturliga (ingen stor skillnad mellan olika bilar/körstilar). Att lyckas ligga på greppgränsen hela varvet runt varkar vara tricket. Så fort som man misslyckas med att ligga på i en enda kurva så blir det en kass tid. Så konsten är inte så mycket att konservera hastighet genom kurvor som att kunna gå på så mycket gas som möjligt så tidigt som möjligt. Lättkörd bil med grepp är en rätt rejäl fördel framför vikt/effekt. Sen kan ju vårt tävlingsformat påverka hur tråkigt det blir. Vi nöter ju inte banan hela dagen utan kör endast två tidtagna varv (dvs normalt 12 varv på en säsong). Utöver detta blir det fem varv tät följajohn varje gång. |
||||
|
skoj skoj, hade ingen aning om den banan, men när jag satt och kollade på filmen tänkte jag "är det bohuslän? näe kan det väl inte vara med de där husen i bakgrunden, måste vara tyskland eller nåt"
men så nära jag kom ändå
_________________ Eric Bolin |
||||
![]() |
Bilder o videos
Miata
|
1212 besök totalt |