| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 323i -84
|
1335 besök totalt |
|
Tyvärr måste älsklingen säljas för lite utlandsäventyr i fjärran söder. Så här ser hon ut idag
Det som behöver fixas är följande: - Besikta och skatta. - Montera nya blinkers (någon tyckte sig behöva dem mer än mig...). Har nya vita blinkers i kartong. - Gå över bromsarna. Nya Brembo-originalskivor finns (som förslagsvis kan slitzas hos Rolleslitz.se...). Har även nya stålomspunna bromsslangar. Nya belägg och lite olja behövs. - Byta en länkarm till vindrutetorkarmotorn. En liten länkarm som sitter under vindutetorkarinfästet som kostar runt 100:- hos BMW. - Glapp i stereoanslutningen. Likvärdig stereo finns extra (ifall det skulle vara stereon det är fel på) + ett par högtalare till hatthyllan. Extra vikt though. - Dra ut en buckla i passagerardörren, Det är nog det här som är det enda som tyvärr har lämnat ett litet märke i bilen. Drar man ut bucklan så är det bara en 3cm lång lackspricka som inte går igenom klarlacken. Motorn är masserad med öppet luftfilter, portad topp, vassare kamaxel (272gr) och 2½ avgassystem och vid bänkning hos Rotortest presterat 180,2 hk / 6000 varv. Chassiet är riktigt styvt och vasst, det ingår även ett nytt bakre fjäderbensstag som jag inte monterat. Hon rullar på nya däck (max 100mil) i dimension 205/55 16" - totalt har hon rullat starx under 21000 mil. Lacken är i sanslöst bra skick och hon är till 99% rostfri. Den står idag parkerad i Avesta, södra Dalarna. Pris: 22 000:- (NU: 18 000:-) |
|
För de som kanske inte förstod det av annonsen så har denna bil likvärdig prestanda (inte bara på raksträckan) med en original M3E30.
Skynda fynda på ett stycke BMW i särklass, på måndag åker jag. Kastar in mitt telefonnummer också: 070-970 48 55 |
![]() |
SÄLJES
|
1335 besök totalt |