Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: BMW 323i -84
1335 besök totalt
krabi

Här sen Dec 2002

Trådstartare
S: BMW 323i -84

Tyvärr måste älsklingen säljas för lite utlandsäventyr i fjärran söder.

Så här ser hon ut idag

Det som behöver fixas är följande:
- Besikta och skatta.
- Montera nya blinkers (någon tyckte sig behöva dem mer än mig...). Har nya vita blinkers i kartong.
- Gå över bromsarna. Nya Brembo-originalskivor finns (som förslagsvis kan slitzas hos Rolleslitz.se...). Har även nya stålomspunna bromsslangar. Nya belägg och lite olja behövs.
- Byta en länkarm till vindrutetorkarmotorn. En liten länkarm som sitter under vindutetorkarinfästet som kostar runt 100:- hos BMW.
- Glapp i stereoanslutningen. Likvärdig stereo finns extra (ifall det skulle vara stereon det är fel på) + ett par högtalare till hatthyllan. Extra vikt though.
- Dra ut en buckla i passagerardörren, Det är nog det här som är det enda som tyvärr har lämnat ett litet märke i bilen. Drar man ut bucklan så är det bara en 3cm lång lackspricka som inte går igenom klarlacken.

Motorn är masserad med öppet luftfilter, portad topp, vassare kamaxel (272gr) och 2½ avgassystem och vid bänkning hos Rotortest presterat 180,2 hk / 6000 varv.
Chassiet är riktigt styvt och vasst, det ingår även ett nytt bakre fjäderbensstag som jag inte monterat. Hon rullar på nya däck (max 100mil) i dimension 205/55 16" - totalt har hon rullat starx under 21000 mil.
Lacken är i sanslöst bra skick och hon är till 99% rostfri.
Den står idag parkerad i Avesta, södra Dalarna.

Pris: 22 000:- (NU: 18 000:-)
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Trådstartare
För de som kanske inte förstod det av annonsen så har denna bil likvärdig prestanda (inte bara på raksträckan) med en original M3E30.
Skynda fynda på ett stycke BMW i särklass, på måndag åker jag.
Kastar in mitt telefonnummer också: 070-970 48 55
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tempopris till onsdag: 18 000:-
Citera
widell
Jönköping
Här sen Sep 2005

Är bilen utrustad med diffbroms?

Citera