Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
M3 E30 hur ser remskivan ut???
964 besök totalt
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Trådstartare

Är det någon som har tillgång till sin remskiva som sitter på veven även kallad vibrationsdämpare, se bild nedan nummer 3. Jag har nämligen lämnat bort min för omarbetning så jag kan inte mäta på den.
Jag ska montera en tigger skiva på hjulet och ska fästa den på hjulets baksida dvs mot nummer 4 på bilden.
Triggerskivan ska fällas in i hjulet så jag vill därför veta ytterdiametern på hjulet och även vilken den minsta innerdiametern som kan användas. Glasklart

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag skall en sväng till garaget imorgon. Fårgan är bara om jag kommer åt att mäta så exakt som du behöver det?

Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Trådstartare
BTG skrev:
Jag skall en sväng till garaget imorgon. Fårgan är bara om jag kommer åt att mäta så exakt som du behöver det?

Kanon, hjälpsam som vanligt, jag är ju redan skyldig dig en tjänst thumbs up

Porsche 996 turbo
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Shit, var i garaget idag men glömde att mäta... Har en remskiva liggande löst så det skulla annars ha varit enkelt. Ska förhoppningsvis dit imorrn igen, får se om jag kommer ihåg det då eller om Micke varit snabbare.

Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Trådstartare
M3Jonas skrev:
Shit, var i garaget idag men glömde att mäta... Har en remskiva liggande löst så det skulla annars ha varit enkelt. Ska förhoppningsvis dit imorrn igen, får se om jag kommer ihåg det då eller om Micke varit snabbare.

Känner igen det där med minnet, men man brukar ju säga att det är tanken som räknas...

Porsche 996 turbo
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Jag försökte mäta men för det första var det vansinnigt trångt och dessutom var skjutmåttets tungor inte tillräckligt långa. Mao inte mätvärden, sorry.

Vaggeryd
Här sen Mar 2005

Trådstartare
BTG skrev:
Jag försökte mäta men för det första var det vansinnigt trångt och dessutom var skjutmåttets tungor inte tillräckligt långa. Mao inte mätvärden, sorry.

okej, sitter ju inte perfekt till direkt. Tack för försöket får se om jag kan lösa det på annat vis.

Porsche 996 turbo
Citera
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

Jag glömde idag

Får se om jag kommer ihåg imorrn.

964 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande