| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Roadkart900 -06 *SÅLD*
|
4969 besök totalt |
|
Garanterat roligaste "depå"-fordonet... "Gatreggad" Kinacrosskart "lätt" ombyggd med följande: Hayabusa framskivor ZX9-R 6-kolvsok fram orginalskivor/ok bak ZX9-R -94 motor, 139hk, 6-växlad Växelsystemet sköts med vajrar till spaken intill ratten Helt ny koppling & motorolja, filter Dubbla racestolar med 4-punktsbälten orginal Drevning är 59 / 16 Digitala instrument Äkta kolfiberpaneler 14"x6" fälgar med 185/60-14 gatdäck Ramen är förlängd, breddad, sänkt, förstärkt, m.m Första besiktning 2010 Roadkart900 har INTE körförbud. Helförsäkring ca: 200kr/månaden Skatt: ca: 230kr/år 420kg torrvikt Acc: 0-100 ca: 4,5 sek toppfart: ca: 230km/h Pris - Ge ett skäligt bud & glöm inte att fordonet INTE har körförbud.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Ja, tills polisen tycker det är dags för en reg-besiktning, och då står man där
|
||||||||
observera det går ej längre att sälja begagnade bilar med klausulen "befintligt skick" - det finns en sexmånaders regel mot fel som gör att en bil inte skulle gå igenom en kontrollbesiktning. _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Point taken
Alla som visar seriöst intresse kommer att få veta exakt allt - o lite till om bygget. & då menar jag ALLT ! (Detta har jag ju tänk hela tiden)
Inte jag som körde - Var min byggkompis: Jag har endast kört den på väg ett par ggr. Till o från Knutstorp 3ggr, en mc tipsrunda på söderåsen med 300 andra hojjar & en gång till Ängelholm. & så ner till "lokala" teststället i grustaget såklart
Även för privatpersoner ? Jag kommer sälja den med en del pappersarbete som skall skrivas under. Kommer berätta allt liksom & då såklart att den ej är så "laglig". Dock så har jag forskat i detta kring trafikförsäkringen - & jag kan "sätta i en raketmotor" i en bil om jag vill & ändå få ut på just trafikförsäkringen om det händer en olycka. Men nog om detta nu - Är ju en säljestråd. Har två bud redan ett på 35k, ett på 50k - får se om de är seriösa eller vad inom kort. K _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
http://www.konsumentverket.se/mallar samt http://www.konsumentverket.se/mallar
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
MKt bra text där , Tack - men detta räcker för mig : Det som avtalades när bilen köptes har stor betydelse. Jag har då ryggen helt fri om jag berättar ALLT jag vet om bygget & även har det antecknat på papper som jag lämnar över. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Javisst, då är det ju inga problem. Sen kan man inte räkna med att du ska kunna allt om alla lagar och föreskrifter vad gäller inregistrering exempelvis, så därmed blir det ju svårt för köparen att ev. hävda i framtiden att "det gick inte att registrera - du skulle sagt något nu vill jag ha pengarna tillbaka". Get my drift?
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Det är från början en CEC (ECC?) godkänd kinatillverkad gatreggad två sitsig crosskart reggat som MOTORCYKEL. enligt regpapprena: 320kg (+-20kg) toppfart 60km/h 10" hjul minimala 1-kolvsok 250cc 1cyl 4T motor fram / back Får ha MAXIMALA 20hk (lag för 4-hjulig MC) Nu enliga ombyggda specefikationerna: 420kg toppfart 230+ 15" hjul 6-kolvsok 899cc 4cyl motor ingen backväxel 139hk Lite "små" skillnader...
Efter förfrågan så skall det gå att regga den som BIL - men vissa saker måste åtgärdas: bygga backväxel (härmar Mickes Mride) strypa motorn varaktigt till maximala ca: 80 hk Få ALLT detta / hela bygget godkänt utav SFRo _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Nopes... tyvärr inte orginalgrejjerna som tagits bort finns inte längre då de är återlämnade till importören som använder dem som ersättningsprylar för vissa garantier. _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
|
Har ändrat min uppfattning ang roadkarten, ska visst gå att regga oxå.
Vilket ju bara är en fördel
Sorry om annat nämts i din sälj annons Kris.. /Danne _________________ Danny Svensson Bmw 325 Coupé -92 (dagligskutan) Bmw M535i -87 Diamantsvart Bmw 323i sport -79 (samlaråk) |
||||||||
OT... Om jag säljer en Sierra -88 för 2000:- och den sedan inte passerar besiktingen ett halvår senare (vilket kan anses helt normalt för en Sierra -88 ) så är det pengarna tillbaka?
_________________ Torbjörn Fagerberg
A master of going faster! |
||||||||
om du beskriver skicket i generella termer (genomgående rostskadar, obesiktad, körförbud, trafikfarlig) så borde det räcka tycker jag. Andra punkten under Befintligt Skick på KV's sida länkad ovan borde ju friskriva säljaren från ansvar vid försäljning av en 2000:- bil (köparen kan inte använda extrem okunskap som skäl, en bil för 2000:- är förmodligen inte felfri...). Det finns många byrokrater som skriver krångliga texter men andemeningen bakom brukar ofta vara vettig (det är gränsfallen som inte alltid blir så lyckade). |
||||||||
![]() |
SÄLJES
|
4969 besök totalt |