Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1392 besök totalt |
Lotus Sport Elise 135R
Vad är extraspecial på den här? Jag läste på Lotus websida men jag har ju taskig koll på Elise så jag vet inte vad som är som den "vanliga" och vad som är special... http://www.lotuscars.co.uk/template. ![]() _________________ ![]() |
||||||
Du visste vem du skulle får svar från
![]() Förutom lite vässad motor så sitter LSS kittet på bilen. LSS=Lotus Sport Suspension. Bl a dämpare, fjädring, R-däck (Yoko A048R), fälgar och lite kosmetika. Enligt de flesta recensioner är det den bästa "ban-Elise" som gjorts. I senaste EVo kör den snabbare är Speedster Turbo (200 hk) på Bedford. Fler bilder kan du se på http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.p |
||||||
Hade det inte varit för att man är totalt (BMW) M3E30-skadad hade en Elise varit det självklara valet!
![]() Att ngn bygger sånna bilar fortfarande är ju underbart! Så det är kanske bäst att sluta yra så mkt om M3. Vem vet, man kanske slutar som Lotusägare istället en dag. ![]() ![]() Läste för nga år sedan i en artikell, då man släppte ngn av Eliserna, ett uttalande från de två ansvariga för chassiutvecklingen på bilen. "På Lotus bygger vi bilar som BMW:s och Porschers ingenjörer drömmer våta drömmar om att FÅ bygga. AC, servo, komfort osv. Allt sådan är för oss förbjudet eller hamnar väldigt långt ner på listan över prioritering." *avvaktar i väntan på M2 coupé och hoppas utopiskt på en matchvikt på max 800kg* |
||||||
Engelska priser Elise (120 hk) (£22,995) Elise S (120 hk med lull-lull) (£25,995) Elise 111 (157 hk) (£25,995) Elise 111S (157 hk med lull-lull) (£27,995) Lotus Sport Elise 135R (£27,995) Vilket jag tror översätts till ca 330 - 420 kkr i svenska priser. |
||||||
Jag är 196cm och när jag väl kommit in i Lasses Elise så satt jag riktigt bra (provade bara utan hjälm dock). Men det fanns INGEN chans att ta sig in på förarsidan med taket på. ABSOLUT helt omöjligt. Med löstagbar ratt så kanske kanske kanske det skulle gå. Hur jag kom in? Genom högerdörren o sen hoppade jag över till förarsätet. Lite omständigt
![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() ![]() |
||||||
![]() ![]() ![]() Skam den som ger sig! Du ska få provsitta min bil (ja, du kan t o m få åka med ![]() ![]() |
||||||
Det måste bero på åldersstelhet Magnus... ![]() ![]() Eller att jag har mindre frisyr? ![]() Jag som är lika lång tar mig in på rätt sida med taket på. Fast lite bökigt var det ju iofs. Jag hade förresten inte hatten på mig och förresten så är det inte jag på avataren. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Men in kom du ![]() |
||||||
Ja det var ju ett måste!! ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1392 besök totalt |