Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lotus Sport Elise 135R
1392 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lotus Sport Elise 135R

Vad är extraspecial på den här? Jag läste på Lotus websida men jag har ju taskig koll på Elise så jag vet inte vad som är som den "vanliga" och vad som är special...

http://www.lotuscars.co.uk/template.cfm?name=Lotus_Sport_Elise_135R

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Du visste vem du skulle får svar från ?

Förutom lite vässad motor så sitter LSS kittet på bilen. LSS=Lotus Sport Suspension. Bl a dämpare, fjädring, R-däck (Yoko A048R), fälgar och lite kosmetika. Enligt de flesta recensioner är det den bästa "ban-Elise" som gjorts. I senaste EVo kör den snabbare är Speedster Turbo (200 hk) på Bedford. Fler bilder kan du se på http://www.lccs.nu/forum/viewtopic.php?t=423
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Hade det inte varit för att man är totalt (BMW) M3E30-skadad hade en Elise varit det självklara valet! thumbs up
Att ngn bygger sånna bilar fortfarande är ju underbart!

Så det är kanske bäst att sluta yra så mkt om M3. Vem vet, man kanske slutar som Lotusägare istället en dag.

Läste för nga år sedan i en artikell, då man släppte ngn av Eliserna, ett uttalande från de två ansvariga för chassiutvecklingen på bilen.
"På Lotus bygger vi bilar som BMW:s och Porschers ingenjörer drömmer våta drömmar om att FÅ bygga. AC, servo, komfort osv. Allt sådan är för oss förbjudet eller hamnar väldigt långt ner på listan över prioritering."

*avvaktar i väntan på M2 coupé och hoppas utopiskt på en matchvikt på max 800kg*

nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

Hur lång lönnfet Viking går det in i en Elise?...med hjälmen på!!?

A)(L

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

nailhead skrev:
Hur lång lönnfet Viking går det in i en Elise?...med hjälmen på!!?

A)(L

185 cm inga problem i alla fall!
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

okey...är ju 189cm...såg på mobile.de nu att dom var mycket dyrare än min Porsche iaf... *orolig för att ha köpt fel bil*...
Grymma bilar!!

A)(L

höfläkt

Här sen Nov 2002

Vad kostar en sån bilny, och hur många utgåvor av Elise fins det?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

höfläkt skrev:
Vad kostar en sån bilny, och hur många utgåvor av Elise fins det?

Engelska priser

Elise (120 hk) (£22,995)
Elise S (120 hk med lull-lull) (£25,995)
Elise 111 (157 hk) (£25,995)
Elise 111S (157 hk med lull-lull) (£27,995)
Lotus Sport Elise 135R (£27,995)

Vilket jag tror översätts till ca 330 - 420 kkr i svenska priser.
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Äntligen ett R som står för nått thumbs up !

NS BTG: 9.10.21

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag är 196cm och när jag väl kommit in i Lasses Elise så satt jag riktigt bra (provade bara utan hjälm dock). Men det fanns INGEN chans att ta sig in på förarsidan med taket på. ABSOLUT helt omöjligt. Med löstagbar ratt så kanske kanske kanske det skulle gå. Hur jag kom in? Genom högerdörren o sen hoppade jag över till förarsätet. Lite omständigt

Mantorp
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
Jag är 196cm och när jag väl kommit in i Lasses Elise så satt jag riktigt bra (provade bara utan hjälm dock). Men det fanns INGEN chans att ta sig in på förarsidan med taket på. ABSOLUT helt omöjligt. Med löstagbar ratt så kanske kanske kanske det skulle gå. Hur jag kom in? Genom högerdörren o sen hoppade jag över till förarsätet. Lite omständigt

PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Magnus Thomé skrev:
Hur jag kom in? Genom högerdörren o sen hoppade jag över till förarsätet. Lite omständigt

Skam den som ger sig!

Du ska få provsitta min bil (ja, du kan t o m få åka med ) Elise S2 ska vara lättare att kliva in och ur än S1, bl a pga 5 cm lägre insteg. Med mina 183 cm (kanske 182, man krymper ju med åren ) märker jag knappt ingen skillnad, men den kanske blir mer påtaglig för dig.
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:

Det måste bero på åldersstelhet Magnus...
Eller att jag har mindre frisyr?
Jag som är lika lång tar mig in på rätt sida med taket på. Fast lite bökigt var det ju iofs.

Jag hade förresten inte hatten på mig och förresten så är det inte jag på avataren.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
olika fördelning mellan längd på benen o överkropp?

Malmö
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:

Men in kom du

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Stacken skrev:
Magnus Thomé skrev:

Men in kom du

Ja det var ju ett måste!!

Malmö
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Stacken skrev:
Magnus Thomé skrev:

Men in kom du

Ja det var ju ett måste!!

thumbs up

Allmänt banåkaforum
Lotus Sport Elise 135R
1392 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande