Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bilder från odensvängen.
1, 2   >>
8970 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Bilder från odensvängen.

Var idag ute o kikade på odensvängen. Normalt så åker jag ju med Fredrik Egeland i VOC,en men i dag var de lillebror Anders som fick ta plats i högerstolen.
Fick några bilder från målböjarna på SS1, sedan var vi några hundra meter in på SS5 men där pajade kameran så där var det bara två bilar som kom med. Lite synd för det hade nog blivit bra bilder .

Tyvärr kom bröderna Egeland ur fokus .

Lite skruva i depån. Volvo med för hög tomgång och golf med krokig bakaxel.

NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Citera
OLLERIXON
Örebro
Här sen Dec 2004

felpost

Örebro
Här sen Dec 2004

Felpost

Uppsala
Här sen Feb 2004

Även jag var på odensvängen under gårdagen och stod i "Gamböjen" på SS1 som ställde till det för en rad förare i startfältet. En lyckad dag i skogen med mycket action. Nedan följer lite bilder från avåkarböjen 400 meter in på SS1.

Fredrik Egeland med lillebror Anders i kartläsarstolen. Efter missuppfattning mellan Fredrik och Anders i kartläsarstolen blev det en rejäl höstplöjning på åkern.

Ulf Haglund, Teknis MC, kom för fort in i 90-gradersböjen och bjöd publiken på en ordentlig rullning. Båda förarna klarade sig glädjande bra och fortsatte utan framruta.

Lennart Eriksson från Skutskärs MK, Citroen Ax, satsade för fullt men även han landade utanför vägen. Ekipaget fortsatte dock i samma tempo som innan avåkningen.

Håkan Eliassson med Britt-Marie Heed från MK Kopparberg i Saab 99:an var ruggigt nära att stupa framlänges efter att bakhjulet smakat på yttervallen.

Rolf Norlin, MSK Hammaren, Volvo Amazon, sparade inte på krutet och kom runt 90-gradaren med fullt uppställ. En av de som klarade svängen utmärkt.

Jan Rolfsson tävlandes för SMK Örebro kände till sträckorna och utnyttjade vägens bredd maximalt.

Grp H-föraren Daniel Ernstedt från Mälaröarnas MK i sin läckert snorgröna Seat Ibiza bjöd på den klart härligaste sången i skogarna kring odensbacken. Dock så tappade han tid på visiten ute på gärdet.

Startnummer 89 Robert Johnson med kartläsare Björn Pehrsson från MK Ramunder rullade också redan 400 meter in på SS1. Detta hindrade inte duon från att ge järnet därifrån för att ta in den tid som gått förlorad.

Björn Hermansson från Hallsbergs MK hade gasen i botten runt den knepiga Gamböjen och lyckades inte häva rullningen som lyckligtvis slutade på hjulen igen. Åskådare var snabbt på plats för att få iväg ekipaget igen.

Totalsegrande Peter Eriksson med Tony Cerderfeldt i kartläsarstolen med full attack i den läckra EVo'n. Grattis till segern!

Joachim Mistander från MSK Hammaren gjorde en spektakulär rullning inför publiken...

...som snabbt var på plats för att forsla undan den demolerade Sierra Cosworth. Både förare och kartläsare Cissi Paulson var oskadda efter luftfärden.

Utbildningsförare Anders Engström från Storfors MK passerar genom ett "watersplash" på SS5.

4wd-föraren Arne Gustavsson, Hallsbergs MK passerar genom den sista snabba kurvkombinationen innan mål på sista specialsträckan SS6.

För fler bilder, kika på www.x1design.se och klicka på länken längst ned på sidan.

Örebro
Här sen Feb 2004

Härligt att se fler bilder Var det du som hade grön jacka på dig Kartingman?I fall det var du så ber jag om ursäkt för att jag ej kände igen dig men jag hejade tillbaka i alla fall.Tyvärr har jag haft en hiskelig feber i natt så jag orkar inte lägga upp några bilder här men mina finns på: www.schumis-foto.se i länken Rally bilder.

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Riktigt fina bilder Nisse!
Jobbar ni mycket med efterbearbetning?

Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Schumi: Det stämmer att det var jag i den lysande gröna jackan Jag kände igen dig sen något rally förra året. Du är förlåten, jag kände iaf igen dig. Kikade på dina bilder igår kväll, fina.

Fredrik C: Tackar! Vi jobbar inte mycket med efterbehandling, det enda som är gjort med bilderna som är uppladdade här är beskärning, mättnad och den svarta ramen. Fina bilder du också, tråkigt att kameran gick sönder på SS5.

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tja.. lite tråkigt var det att den pajade men nu kanske jag kan få tummen ur o köpa nått nytt . Vad har du för nått o plåtar med?

Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004

Fredrik C skrev:
Tja.. lite tråkigt var det att den pajade men nu kanske jag kan få tummen ur o köpa nått nytt . Vad har du för nått o plåtar med?

Jag kör Canon 350D med lite olika objektiv beroende på vad jag plåtar, igår hade jag 70-200 gluggen på med UV-filter. Kompanjonen kör Canons 30D eller 350D beroende på motiv. Ska du köpa nytt så kan jag rekommendera dig Svenssons Foto, kolla med Tommy Frondelius där så får du bra priser på nytt, glöm inte att hälsa från mig.

Vargön
Här sen Feb 2003

Snygg Scirocco, iaf innan rullningen....
Citera
Megablade
Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Fina bilder! thumbs up
Usch vad det tog styggt på sierran....

Citera
Emil C
Katrineholm
Här sen Feb 2005

Fredrik fick du nån skaplig bild på mig också eller??

Va fort den där andra böjen kom på på ss1!! jag var av lite jag med, även om jag vart varnad:-P
Sen såg jag på Nisses bilder att det var nog inte långt ifrån att jag också skulle rullat:-) Det vart en liten tvåhjuling...

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tyvärr Emil. Ettan stod vi inte så länge på efter som att vi hjälpte till o serva Egeland (typ lagade en tank med tvål ). O på femman gick ju kameran sönder.

Citera
Emil C
Katrineholm
Här sen Feb 2005

Synd.... Jag hörde om lagningen... riktig proffslagning thumbs up Han märkte inget innan dom kom till service eller???

Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nej. Dom hade känt att det luktade lite soppa vid nått tillfälle men inget mer. Jag kände även lite när dom kom in i service. Men sedan var det nån som såg bilen på håll o att det "pissade" från tanken.
Sen blev det kallabalik o hitta en tvål . Jag var i väg o köpte en barnängen utan parfym men Anders var kvickare geom att springa över till ett boningshus o låna .
Testade med tuggummi först men det funkade inte, men tvålen hölt tre sträckor thumbs up !

Var mycke saker som hände under det rallyt! På väg till service så blev Christer o jag vittne till en ordentlig smäll i villaområdet innan serviceplatsen ! En Mazda som struntade i väjningsplikt och körde ut framför en av föråkarbilarna (Saab 900). Saaben blev riktigt illa tilltygad.

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Emil,om ni hade startnummer 87 så hade jag 3 bilder:

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Fortsätter med lite fler bilder från odensvängen nu när febern gett sig

Först ut totalsegraren som jag snart ska bli webmaster åt

Sedan är det dags för rullbilder,först ut VW Scirocco:

Volvo 240:

Ford Sierra:

Saab 900:

Ska även tillägga att alla klarade sig bra i rullningarna,gick rykten om att kartläsaren i Forden hade skadat sig men hon är rullstolsbunden så det var därför hon blev buren från rallybilen.

Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Jag pratade med Cissi efter målgång o hon var helt ok thumbs up . Dock så var hon inte så glad över att det blir en heldel skruva i vinter .

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Fredrik C skrev:
Jag pratade med Cissi efter målgång o hon var helt ok thumbs up . Dock så var hon inte så glad över att det blir en heldel skruva i vinter .

Joachim berättde det i mailet och det var riktigt skönt att höra.Ryktena gick fort därute på gärdet att hon hade skadat sig.Ska maila bilderna(9 st) till dom så fort Joachim svarar på senaste mailet,han trodde det skulle bli problem med plåten till bilen eftersom det hade utgått ur sortimentet ruskigt synd på en så pass fin bil men som det sägs i skogarna efter varje rally:det är det som är baksidan av rally...

Hornlund
Örnsköldsvik
Här sen Jul 2005

Tjusiga bilder, skönt att det gick bra för alla som rullade

Allmänt banåkaforum
Bilder från odensvängen.
1, 2   >>
8970 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande