Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 19757 besök totalt |
Jag hade givetvis skitkul.
![]() ![]() Min fru mätte upp 1.08 vilket är personbästa, tyvärr blev det inte fler mätningar för hon åkte iväg för att bada. ![]() ![]() Vilken skillnad det är med R-däck, 5-10 km/h högre fart i kvarnkurvan än med mina gatdäck, däremot gick det saktare på rakan, antagligen högre rullmotstånd. Man tycker inte att det skulle behövas på en sån här träff, men blåflagg hade behövts ett par gånger. > ![]() Vad det gäller bullermätningarna så skulle mätningen ha gjorts ca 10 meter från banan enligt banägaren och inte precis vid bankanten, men det är kanske inte så lätt att veta om ingen talat om det för den som mätte. De flesta av oss som är på en sån träff är ju inte utbildade funktionärer som kan alla regler och myndighetskrav. Förövrigt tycker jag det är löjligt av myndigheterna att sätta bullerkrav på en bana som ligger långt ut på landsbygden i en grop. > ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||
Jag lade upp taktiken så bra tyckte jag själv:
På förmiddagen skulle jag besikta, vara flaggvakt och hjälpa till i GTi tältet. På eftermiddagen när det brukar vara lugnt skulle jag känna på banan. ![]() Problemet var bara att det inte blev lugnt... Dessutom kände jag mig yr, solsting? (Ja jag veeet att det låter som en dålig bortförklaring.) ![]() Det var i alla fall kul att se Peeter i polon åka fortare än mången turbobil. Sånt njuter jag av. Kalla mig gärna pervers. ![]() Jag och Magnus pratade lite om ett problem som tydligen uppkommer när för många skall vara med och arrangera en sådan här tillställning, nämligen att alla vill bestämma men ingen vill vara ansvarig... ![]() F.ö delar jag uppfattningen att bilar inte måste låta HÖGT för att gå bra. Kan vi hålla decibelgränsen så kan vi fortsätta hyra banan. ![]() _________________ /Mathias |
||
För er som är intresserade satt jag nu med konbaneresultatet i bakfickan:)
Då det var ett stort antal tävlande orkar jag inte skriva ner tiderna på alla utan nöjer mig med ordningen och när det bytte sekund. 56 42.75 (Mats i en grå Kadett GSi 16v) 86 18 44.27 66 16 90 45.34 5 RS32 200 8 46.05 15 47.37 13 42 Astra GSi 60 48.05 19 (Jag ![]() 64 76 36 30 91 9 58 80 81 27 25 61 49.03 67 1 6 201 64 29 50.72 43 68 34 51.07 33 52.05 75 54 62 4 54 30 44 55 54.47 17 55.19 70 62 56.57 82 37 60.32 /Martin _________________ Martin Sandberg |
||
Den röda Cossien med herrejösses vinge (iof original) låg på 1:08 tider för det mesta men var även nere på 1:07.0 en gång under den tiden jag kikade. Den gråa forden som ibland körde lite "japanskt" ut på rakan (mycket spinn o ställ
![]() ![]() Synd att han som hade Supran tog det så lugnt... alla ska köra i den takt dom vill så det är inget fel med det! Men det har varit kul o se den i full fart istället ![]() Sista passet när jag körde R32'an med slicks så måste Nisse haft bra fart ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
Får man fråga vad du hade för tider Magnus? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Vet faktiskt inte hur det gick med M3'an. Det kändes inte som det gick så vidare fort.... Troligen inte nere på 1:03.xx som förra året.... I Golfen med slicks så tror jag Thomas sa något om en hög 1:04? osäker! _________________ ![]() |
||
Enligt dom jag prata med om buller mätning så skulle dom mäta vid bankanten enligt ban ägare. Vanliga fall så mäterna ju 10 meter från bankanten _________________ // Jani Hast |
||
OJ!!! ![]() Innebär det att jag kom 4:a(nr 66) med Polon?!? Med min enda slalomrunda, när jag tyckte jag körde så långsamt. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
För övrigt skulle man nog ha skippat resturangens lövbit på Söndagen (kanske dom skall hålla sig till köttbullar?
![]() ![]() /Martin _________________ Martin Sandberg |
||
Jag höll mig till hamburgarna dom hade inne på depå området. Dom var kanske inte det godaste man ätit med mag katstrof fick jag inte. _________________ // Jani Hast |
||
1:04:9 vilket bara är några tiondelar långsammare än Lasse i Elisen! ![]() ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Alltid kul att glädja någon pervers typ!!! ![]() ![]() ![]() På rakan har jag ju svårt att hänga med ![]() ![]() ![]() men på "baksidan" tycker jag att jag hänger med hyffsat. ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Jag kom tydligen på andra plats
![]() ![]() Det känns ju som lite plåster på såren... _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Grattis Peter!
Undrar vem som knep tredjeplatsen framför Peeter då med en hundradel ![]() /Martin _________________ Martin Sandberg |
||
om du körde 1.04.9 som bäst i R32:an så borde jag haft 1.05 något... Kanske. Man kan ju alltid hoppas... ![]() 1.06 blev jag klockad för, vilket nog stämmer. Under det har jag aldrig (?)varit. Det var ett riktigt skoj pass! Jag tror det var samma pass som jag låg efter min ordförande Victor i hans gråvita Golf mk1. Vi kämpade så att svetten rann men han körde inte ifrån mig och jag kom inte ikapp. Mot slutet fick jag se en svart R32 närma sig bakifrån och då bet jag ihop lite extra, vilket tydligen i kombination av Herr Thomés svårigheter att koncentrera sig och min extrema fokusering på uppgiften gav resultat. ![]() Att jag sedan blev frånåkt när Magnus körde M3 kanske jag också bör nämna. ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Nu har jag lagt ut en gps-logg från kinnekulle. Loggen är från de sista passen på söndageftermiddagen.
Gå in på http://bmw02.has.it och leta upp filen under 02-relaterat/annat längs ner. Filen är 800 kb och öppnas tex med OAKGPS trackview2 som finns att hitta på http://www.ake.nu/oakgps/ /Anders C _________________ /Anders C |
||
Grattis Wärhner!!!(och för all del den som var snabbast i kadetten!) ![]() ![]() Hmm, var Magnus 1 hundradel snabbare än mig?!? Typiskt!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Det vore kul att se tiderna för de snabbaste bilarna och vad det var för bilar!!! ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Ajajaj! Det är andra gången Mats i Kadetten slår mig i slalom! Förra gången hade jag syncron. Grattis!! och grattis till Peter W osså!! Där ser du, du ska INTE sälja Corsan
![]() ![]() Men jag vet att jag tog minst en kon med M3'an ![]() Undrar vad R32'an hade för nummer så man kan lista ut vad det blev för tid med den...? _________________ ![]() |
||
![]() |
Eftersnack
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 19757 besök totalt |