Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
F1 på Magny-Cours
<<   1, 2
1949 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Trådstartare
om ni jämför bilder på Williamsbilen i de första tävlingarna med hur den ser ut nu så är det ganska stora skillnader aerodynamiskt. De har dessutom bytt hjulupphängningskonstruktion radikalt.

Även jag som är en smula "pro-Ferrari" inser att det inte bara är däcken. Att övriga Bridgestonestall inte hänger med beror på att de inte har kunnande och resurser till det. Ferrari borde vara snabbare med tanke på Bridgestones samarbete med dem.

Vressel
Här sen Apr 2003

Lennart Mäkinen skrev:
om ni jämför bilder på Williamsbilen i de första tävlingarna med hur den ser ut nu så är det ganska stora skillnader aerodynamiskt. De har dessutom bytt hjulupphängningskonstruktion radikalt.

Även jag som är en smula "pro-Ferrari" inser att det inte bara är däcken. Att övriga Bridgestonestall inte hänger med beror på att de inte har kunnande och resurser till det. Ferrari borde vara snabbare med tanke på Bridgestones samarbete med dem.

Jo, att det går som det går beror väl inte på en sak Men det är lite märkligt att denna säsongen så är tabellen helt plötsligt sorterad efter däcksfabrikat. Till och med Jaguar har ju ryckt upp sej rejält på kort tid. Trots att BAR fått till det bättre med bilen så hänger dom inte med, och Sauber har tappat rejält.

Det beror ju naturligtvis på en massa saker, men en avgörande tror jag är däcken.

Men eftersom jag är ganska "pro-Williams" så är inte jag den som klagar!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Dagens skratt... (från www.forza-motorsport.se)

Jenson Button bröt Frankrikes GP med bensinstopp på varv 23 efter att ha missförstått stallets ivriga rop i radion att komma in i depå för däcksbyte och tankning. Button startade från 14:e plats och fick liksom stallkamraten Villeneuve en bra start och de låg på 10:e respektive 11:e plats när Button gick slut på bensin.
- Det var frustrerande. Stallet kallade in mig precis när jag var vid depåinfarten. De var så ivriga på ett språk som inte alls lät som engelska. Eftersom jag bara kan engelska så gick jag inte i depå och det var det. Jag märkte c:a 300 meter innan jag stannade att bilen hackade men det fanns ingenting att göra.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Citat:
Det enda som vore värre än att Michael Schumacher vann VM vore om Ralf Schumacher vann VM...

Tvärtom! Att bli frånkörd av lillebror är INTE kul för storebror som för inte så många år sedan kunde sätta sej (rent fysiskt) på lillebror om han försökte sticka upp (jag har storebror, så jag vet).

Fast om man ska klå Ferramascher så går det inte an att bara vara bra en halv säsong. Men det är klart, Frank och Ron är ju inte direkt ovänner och har kanske delat upp säsongen emellan sej?

JohanR

Jag har också en storebror...

Men jag hänger upp mig på att Ralf inte är nån riktig "racer", jag fick ju vatten på min kvarn under Kanadas GP häromsistens...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Men jag hänger upp mig på att Ralf inte är nån riktig "racer"

Åkej. Men då är det väl bara Montoya och Villeneuve som är värda en titel. Verstappen, kanske, men han brukar ju mest rejsa åt andra hållet, d.v.s. när han ska bli varvad.

JohanR

F1 på Magny-Cours
<<   1, 2
1949 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande