| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen
|
3112 besök totalt |
|
|
|
Fanns även en storkubikare (1600cc) med liknande stuk fast med 850 kaross.Jag satt i "pojkrummet " för ett tag sedan och bläddrade i " Road&Track" från de gyllene åren 65 till 70 och det finns en jäsiken massa olika Abarthversioner som är baserade just på Fiat i olika skepnader.
Anders som gillar småbilar _________________ Anders Bohman |
|
abarth 1600 ot
bland det 20 tal abarth - bilar jag ägde var även denna OT 1600 den användes i österrike att köra på isen med en SKIDAKARE hängandes i bak. kan du tänka dig att ligga etta da - med 10 dårar efter som försöker att köra om dig - var och en med en skidåkare hängandes efter på en lina !!!!!! detta är ingen vits !!! _________________ hartmut stammler |
|
svar: ABARTH SIMCA 1300/2000 LONGNOSE 1965
det roliga var - när jag körde på ringen - en kommentar av en tysk dam - ZU FRESSEN HABEN SIE NICHTS - ABER FÜR RENNWAGEN HABEN SIE GELD = inget att äta - men pengar att köpa racerbil det har dom !! HON SYFTADE TILL NUMMERSKYLTEN - TRODDE JAG KOM FRAN DDR ( östtyskland) ja föresten - jag körde 3 gg. på ringen med denna bil - 1985/86/87 i historic em. gt 1965 / 1300cc = 1 seger - 1 andrapl- och ett riktig motorras. dammade av alla lotus elaner - det kändes som en orgasm. _________________ hartmut stammler |
![]() |
Bilder o videos
Gissa bilen
|
3112 besök totalt |