| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
vad har jag för diffhus samt diffspärr?
|
2774 besök totalt |
|
Jag ska försöka ge mig på en förklaring hur vi tänkt med märkesspecifika frågor(tänk på att det inte alltid är så lätt att vara moderator)
Har man en fråga som är av allmänt intresse hos fler, så passar den i skruva. T.ex Finns det diffbromsar i alla Opel Manta B slutväxlar. Detta är en allmän fråga. Vill man ta en specifik fråga typ. Vad är det för artikelnummer på lamellerna på min Opel Manta B. Denna lägger man antingen i sin Banåkabilstråd (den tråden är till för sånt) alt en märkesforum (i detta fall Opelsportclub t.ex) Att det slinker igenom frågor som kanske hamnat fel är den mänskliga faktorn och att vi inte lever för att kontrollera allt som händer här. Att det kan kännas som att BMW är speciellt utsatt kan ju bero på att det finns flest anhängare av just det bilmärket och att dessa är mer aktiva som skribenter. Jag vill slå fast att INGEN av moderatorerna är på något sätt partiska i bedömningen av frågor och i dom allra flesta fallen föregås ett påpekande av en diskussion i moderatordelen. Tänk på att vi är människor som gör fel och skriv aldrig när ni är arga. Kommentarer som inte för diskussionen framåt är inte heller kul att läsa
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
Det finns betydligt mindre förlåtande webforum på nätet... Här är ett annat banåkaforum; http://www.corner-carvers.com/forums
|
||
|
Har inte kikat i denna tråden förrn's alldeles nyss.
Tycker att Bisting klargör på ett ganska bra sätt hur vi tänkt. Jag tycker inte att Robber behöver känna sig ledsen... Det måste finnas märkesspecifika öar i cyberrymden där det går att få fram denna informationen. Det är väl ingen naturlag som säger att man har rätt att själv avgöra vilka frågor som är ok att ta upp. Det är forumägaren och vi moderatorer i samråd som lägger riktlinjerna. (Dessutom blir man i de flesta lägen ovanligt schysst behandlad av moderatorerna här på rejsa. Vi skickar ofta ett litet trevligt PM och talar om hur det är tänkt att funka.) Att det ofta är BMW eller Porscheägare som känner sig utsatta beror väl på att de helt enkelt är i klar majoritet. Inte så konstigt med tanke på att de fabrikaten är potenta och väl lämpade som banåkabilar. Rejsa är inte ett generellt bilforum där man kan ta upp allt mellan himmel och jord. Trådar om vinterdäck till bruxVolvon, shimstjocklek till Renaulten, pinjongdjup på E-femtioelvan, eller att sladda på Solvallaparkeringen platsar lika lite som videosnuttar med "arabdrifting". Rejsa är ett banåkaorienterat forum (tonvikt lite mer på åka än skruva, faktiskt) som finns till för att stilla nyfikenheten kring banåka och sprida den kunskapsbank kring banåka (och bilslalom) som finns spritt i landet till kunskapstörstande nördar. Därför försöker vi begränsa innehållet i trådarna till sådant som har någon direkt anknytning till banåkahobbyn. Specifika skruvafrågor gör sig bäst på annan plats. Ibland är det såklart svårt att avgöra vad som är ok eller inte. Eller så missar vi. Och trot eller ej, vi "som bestämmer" blir understundom själva förvirrade och felar ibland...
Budskapet är: Lita på oss!
Rejsa är ju lite annorlunda, skiljer sig på några punkter från de övriga i mängden av "bil"-forum, vi har lyckats styra rejsa rätt bra och forumet är verkligen jättepopulärt. Vi kör på så här och har trevligt och umgås i Magnus soffa...
|
||
|
ok nummer 1.
om någon tycker att jag har klankat ner på dem eller känner att jag har varit arg eller liknande på dem så är det inte alls så och isåfall vill jag be om ursäkt. I början trodde jag faktiskt att man fick posta sånna trådar här. Efter ett tag så såg jag att det inte var ok och då gick det väll från "Nu ör han väll endå ute och cyklar/tar reglerna lite hårt" till "Det där tycker jag vore tillåtet." Visst jag kan väll hålla med om att topicen kanske inte var super lyckad direkt. hade kunnat vara mer upplysande. Men samtidigt så jag vet en hel del om märkesforum. Oftast så är det en hel del tyckare samt vet bästare (vet nytt ord ) oftast så har iaf jag svårt och veta vem som vet bäst och det har kostat mig en hel del pengar samt tid och sorg att lyssna på sånna människor.
Här inne vet ju folk vad dem snackar om innan de öppnar munnen. Lite därför som jag gissar på att robin frågade här och inte på autopower. Man skulle kunna säga att rejsa är för bra helt enkelt.
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
vad har jag för diffhus samt diffspärr?
|
2774 besök totalt |