Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
6262 besök totalt |
Formel Van-diemen rf-81
läger up lite bilder på mitt kväls jobb, renoverar en Formel Ford 2000 som jag tänkt att jag skall köra med i historiska formel. Bilen är en -81 och har vunit EM -81 med Tommy Byrne Teamet drevs av Univeral Racing som var ett fakbiks team till Van-diemen (samma år körde Senna för dom i en ff 1600 och jag har hittat bilder på när han kör med den bil med) Dena bil har Ground-effeckt med två tunlar, en var sida. Det för bjöds några år senar då dom annsåg att det gick för fort, men är gokönt att köra med i historiskt.Den kom till Sverge utan motor och byggdes om till formel-4 Nu skall det bli en Formel ford 2000 så att den går att tävla med.Har köpt bilen i bitar och papplådor så det tar lite tid men nu är snart alla delar på plats. ![]() ![]() ![]() ![]() Det saknades ganska så mycket saker till den så jag har tilverkat en del saker som vingar, avgasrör mm Motorn är en Pinto på 2 L som skall vara standard med en enkel förgasare, man får inte trima så det är viktat och balanserat... vxlåda är en 4 vxl Hewland utan dif färdig vikt är lite över 400 kg _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
FF 2000
Kul bil ! berätta om bilen historia FF 2000 kördes ju alldrig i svergie men i Damark mm fixat motor ? _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
Re: FF 2000
Tack!! Skrev lite till, men det komer mer med tiden _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Re:
Tack!!! Så fort den är klar så blir det premiär ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Re:
[quote="sEiKo"]Gärna fler bilder på motor- och grenrörsinstallation! Extractorgrenrörsfetishist som jag är ![]() Jag är hellt kass på att föra över bilder till datorn så jag måste ha hjälp med det ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Lite nya bilder.
![]() Lillebror torr kör, första gången bilen står på hjul sen 7år til baks. ![]() Mina ny stötdämpare. ![]() ratt nav. ![]() Släck systemet. ![]() Värstingen, har blästrat och svetsat igen alla hål på insugningsröret nu. _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Re:
Man kör medslicks på dena bil, 8 bak och 6 tum breda fram, ja det är bra väghållning och fruktansvärt roligt till en rimlig budget.... Går och dra runt på vanlig arbetar lön om man ofrar lite *L* _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Lite nya bilder...
![]() Lindat grenrör ![]() Min egentilverkade sump som nästan är klar. ![]() Drivhjulen till torsumpspumpen och vatten pumpen har änteligen kommit från England. _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
här kommer lite mer bilder, jobbar på bilen för fult nu. Hade hoppats att jag skulle åkt på knutsorp till helgen men så blir det inte
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
Läger up ett par bilder..
![]() första tävlingen på SPM -08 ![]() Depån på sturup. ![]() Innan lastining i bussen utanför min verkstad. _________________ Andreas Åkebrink Bygger fögasar tubo koja Gillar att svarva och fräsa egna grejer |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
6262 besök totalt |