| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 SMGII -01
|
4 besök senaste veckan (30520 totalt) |
|
BMW M3 SMGII -01
Jag och sambon har köpt en ny leksak, tanken är att denna ska fixas till för körning på Ringen. lite bilder:
Tanken är att bilen ska få nytt chassi, kraftigare bromsar, bur, stolar och 6 punktsbälten. Hoppas att vi hinner få tag i allt innan den 27 April då det bär av
_________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Nämen grattis. En E46M3 med SMG ska jag också ha när jag blir stor.
Å du har ju inte direkt några tråkiga bilar i din samling ser jag.
|
||||
|
Re: BMW M3 SMGII -01
Tänk om man hade en så förstående fru... M3 E46 är så snygg med CSL fälgar Grattis till en snygg bil. _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
|
_________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
|
Re:
Bra fråga, tänkte att jag sätter i den först och kollar sen, annars blir det kanske inte av... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
|
Re:
Wiechers, hoppas att den hinner komma innan sommaren.... Har idag även beställt Intrax RSA justerbart chassi med ringen sättning samt camberplattor. _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||
|
Re:
En viss Z3MC har lyckats men officiellt ska det inte gå (och det är tveksamt om den reggningen håller hårdgranskning). Är buren bultad så är det inte direkt svårt att plocka ur den en gång om året (om du inte kan beställa en snäll besiktningsman). Men detta ställer ju vissa krav på monteringen (dvs orginal bälte måste finnas kvar och fungera, hela inredningen skall helst inte behöva rivas isär mm mm). Jag vet på tok för mycket om detta av egen erfarenhet, men samtidigt kan det vara bra att veta vart gränserna går (så kan man själv välja om man vill bryta mot dem eller inte)
Samtidigt skiljer det en hel del mellan überformella regler och det som praktiseras (både av Polis och bilprovningen). |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 SMGII -01
|
4 besök senaste veckan (30520 totalt) |