Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen är kul! Nu vet jag det också....
2492 besök totalt
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Efter en härlig europasemester är jag nu tillbaka i stockholm. Höjdpunkten var givetvis ringen, fast min sambo tyckte säkert tvärtom.

onsdag 9:e Juli anlände vi och träffade Johann på Pit stop cafeét och inväntade kvällens körning, ljög för varandra och tittade på testförarnas framfart. Vi checkade in på Alter Forsthaus för att bli kvitt bagaget innan turiståkningen började. Tyvärr öppnades aldrig banan eftersom det var ett oljespår någonstans. Så kvällen ägnades istället åt ett kraftigt inmundigande av en av världens godaste öl, bitburger (lär dig dricka denna förföriskt torra och humlebeska pilsner nu Jani! ) på restaurang fuchsröre. Ljugandet escalerade i takt med att antalet bit i magen ökade. Jag avslutade kvällens ljugande med att säga hejdå till Johan och Sabine med något i stil med "Langsamme BMW-fahrer!"....

På torsdag morgon lämnade jag in "jordgubben" (Nytt smeknamn på bilen, döpt av svärfar), på Manthey racing för att montera ett H&R fjäderbenskit och lite bananpassade hjulvinklar.

En ovanlig (unik?) bil, högerstyrd 964 turbo s.. thumbs up nummerplåten inkluderade smeknamnet "BAT"

RUF CTR ombyggd med 964 IMSA karossdelar samt förmodligen en heldel under skalet. Troligtvis en pigg liten krabat.

Min bil i fint sällskap. Närmast bilen som kom trea efter de två dtm-bilarna i årets 24h på ringen. Därefter en MR-kittad GT3:a och den röda 964:an på lyften är min.

Torsdagen och fredagen ägnades åt mountainbike tur kring banan. Tyvärr plåtade jag inte lika mycket som Jani men här kommer ett urval bilder:

BMW 6-serie.

Porsche???? 996 skal med GT3R skärmbreddare och mattlack...hmmm undrar just vad detta ska bli.

En gäspning vid Schwedenkreuz. Både cykling och öldrickande tar på krafterna.

På torsdagen åkte jag ett varv med Johan på banan. Huj vad det gick! Tack för åkturen och tipsen Johan! thumbs up

På fredagen var det så dags att betala och hämta ut bilen! för att ge mig ut på premiärvarvet i det gröna helvetet. Helen åkte med som en försäkran att jag skulle ta det lugnt.

Bilen gick som en dröm och banan är ju sjukt kul! Lätt att njuta när man tar det lugnt och inte pressar. GPL-träningen har gjort nytta för att hitta runt, men ger också en heldel falsk trygghet. Det som kan kännas obehagligt i verkligheten gör det inte i spelet. Främst tänker jag på alla åsar i asfalten som bildas av överlappande dosering i högervänster kombinationer. Dessa märks extra mycket om man inte håller rätt spår. Exempel är t.ex. ner mot fuchsröre, kesselchen 2. Dessutom glömmer man en krasch i GPL rätt snabbt.

Körde två varv till utan Helen innan det var dags att bege sig till moseldalen över helgen. Det gick lite fortare och jag blev snabbt varse hur man inte ska ta Eschbach. Jag skar in mot vänster i första delen av kurvan. .

På onsdag den 16:e var jag tillbaka och körde tre varv till. Nu var banan riktigt kul när intrycken sjunkit in en smula. Det sista varvet gick som jag tyckte riktigt bra. Lite förfort i Eiskurve och driftade ut för långt åt höger och var tvungen att nyttja lite curbs i den vidare högern, men jag skulle ju hålla 996:an bakom mig som knappade in upp mot klostertal. Jag tog inga tider mer än att jag tittade på klockan i bilen på sista varvet. Det viktigaste var att det var så jäkla kul att köra där!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Vi cyklade mountainbikeleden förra året och jag måste erkänna att den var ganska kämpig men jättekul! Särskilt jobbig var den eftersom det också var cykelpremiär för det året.

Kompisen Magnus (som fuskar här på rejsa ibland) vid samma kors som du...

och jag strax efter Klostertal

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Nisse Classon skrev:
och jag strax efter Klostertal

Det där är väl Steilstrecke ??

Trollhättan
Här sen Feb 2003

Re: Ringen är kul! Nu vet jag det också....

Daniel Bengtsson skrev:
Så kvällen ägnades istället åt ett kraftigt inmundigande av en av världens godaste öl, Bitburger (lär dig dricka denna förföriskt torra och humlebeska pilsner nu Jani! )

Jag vägrar

Lidköping
Här sen Nov 2002

Frazze skrev:
Det där är väl Steilstrecke ??

Steilstreckenkurve isåfall.
Men det är trots detta ändå strax efter Klostertal. (Som man ser till höger i bild)

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:

Porsche???? 996 skal med GT3R skärmbreddare och mattlack...hmmm undrar just vad detta ska bli.

Låter som en kul semester!

Vad gäller bilden ovan så skulle det kunna vara en maskering för 997. Jag vet inte när den ska släppas men det har förekommit sådan "spionbilder" i lite mer än ett år eller så nu tror jag.

EDIT: det kan ju mycket väl vara ett testfordon för någon av snabbare varianterner av 997.

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Vad är det för något ute på banan till höger i bild ??

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Jul 2003

slettet

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Jani Hast skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Så kvällen ägnades istället åt ett kraftigt inmundigande av en av världens godaste öl, Bitburger (lär dig dricka denna förföriskt torra och humlebeska pilsner nu Jani! )

Jag vägrar

Då finns det bara en väg att gå i ditt fall Jani, sondmatning.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Tor Helge skrev:
Takk for Storyen og fine bilder thumbs up

Hmmm....13 dager

Behöver du resesällskap?

Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Tor Helge skrev:
Pär Hylander skrev:
Daniel Bengtsson skrev:

Låter som en kul semester!

Vad gäller bilden ovan så skulle det kunna vara en maskering för 997. Jag vet inte när den ska släppas men det har förekommit sådan "spionbilder" i lite mer än ett år eller så nu tror jag.

EDIT: det kan ju mycket väl vara ett testfordon för någon av snabbare varianterner av 997.

Jeg vil tro det er 997 testing ja, så diverse varianter av forkledde biler som lignet denne ifjor også når jeg var der.

Jo, förmodligen är det 997 och om det är något snabbare har jag inte en susning om. Dom kör ju med liten vinge bak. Men jag har alltid gillat gt3r skärmbreddarna och kanske kommer dom på carrera 997?

Tur att jag inte gjorde bort mig och skickade bilderna till AMS med krav om honorar.... Jag har sett endel spionbilder på 997 innan och antog att det skulle vara lugnt att bara skicka ut på ett forum. Däremot har jag plåtat vad jag tror är nästa generations c-klass kombi som är rejält maskerad med tält kring nästan hela bilen. Den bilden är dock inte helt 100 då bilens front är lite skymd av hallonbuskar. Den kanske kan vara något att skicka in?

Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Trollhättan
Här sen Feb 2003

Daniel Bengtsson skrev:
Jani Hast skrev:
Daniel Bengtsson skrev:

Jag vägrar

Då finns det bara en väg att gå i ditt fall Jani, sondmatning.

Kan dricka ölen men den är inte så jätte god.
Så du behöver inte mata mig.

2492 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande