Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |
Nybörjare på banan i år, vad tänka på?
Tjena Har så äntliga skaffat en bil som är vettig för banan... (och totalt ovettig på vägen) ![]() Vad ska man tänka på när man ska börja hänga på bandagar? Verktyg, däcktrycksmätare, pump? Hur många träffar orkar en uppsättning däck med? Snackar vi gatdäck är mer anpassade däck då? Har Bridgestone Pot. S03 på nu. Kommer dessa gatdäck överleva en enda banträff? Tacksam för alla tips _________________ Paul |
||||||||
Re: Nybörjare på banan i år, vad tänka på?
Ja s03 orkar en träff. Däcktrycksmätare är bra att ha, pump behöver du bara när du ska hem så åk inom en mack. Massor av tips hittar du här https://rejsa.nu/forum/search.php _________________ Daniel Steiner |
||||||||
Kör du 99% håller de massa träffar. Kör du 103% så kommer du se corden på nåt däck efter 10-15 varv. Speciellt som nybörjare är det väldigt lätt att man överkör (för det är så skoj på banan och små horn kan växa ut
![]() _________________ ![]() |
||||||||
Re:
och kom i håg att ingen fråga är för dum att ställa. ![]() |
||||||||
Re:
just den saken du säger falk är den absolut viktigaste! glad, ödmjuk och jäkligt frågvis är egenskaper man lär sig absolut mest med om man vill ha tipps. ![]() lycka till och ha sköj! ![]() ![]() mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
Re:
Det viktigaste är att våga fråga, att våga gå fram till någon som verkar ha koll, och ställa den där frågan man tycker själv är en riktig nybörjarfråga (exempelvis: vilket däckstryck rekommenderar Ni?)! Jag har inte stött på någon som tar illa upp, snarare tvärt om! Man är ju där för att köra, men minst lika mycket för att umgås! En del satsar dessutom mer på det senare... Vad har du skaffat för bil? Man blir ju nyfiken med en sån intro... ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Re:
Tippar på en Evo 6 _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||||
Tjenatjena
Tackar för svaren, är ganska nyfiken och frågsvis så jag lär inte lämna er ifred ![]() Så förhoppningsvis kan jag köra hem på samma däck som jag åkte med till träffen, efter några träffar iaf... De där hornen är svårstoppade när man ha så kul ![]() Låter som jag ska på utflykt med mina kompisar i förskolan, men är fika och ombyte värt att packa med? Känns som man lätt blir lite varm när man kör och mat o dryck är fint för att orka hålla koncentrationen uppe. Kan bekräfta att en Evo VIa inhandlats för detta ädla ändamål. _________________ Paul |
||||||||
det är alltid trevligt att ha ett par "köra" kläder som är ämnade för det, flamsäkert eller ren bomull, skor likaså, ett par körskor. sedan lite bekvämare kläder för annat + resa dit och hem och samma sak med skorna, ett par bekvämare då såklart.
fika är alltid trevligt. (tipps, evoclub.nu har en egen banträff i år om du inte redan hade koll på det) mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||||
Re:
![]() Bränsledunk Däckspump lite extra olja lite extra kylvatten (man vet aldrig...) brandsläckare Humör ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||||
Dessa saker måste också vara med. Har du drag och släp?
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||||
Jo tack jag såg den listan. Det är väl racebuss som gäller om man ska få med sig alla bra-att-ha-saker, får hålla ögonen öppna för "jovani" istället
![]() Många bra förslag där så det blir att plocka russinen... _________________ Paul |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1413 besök totalt |