Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Tänkte åka ner till ringen , första gången för mig?
2036 besök totalt
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Trådstartare

Läste i banåka-kalender att det är många som åker ner till ringen helgen 13-14 sep. Eftersom jag är alldeles ny här så undrar jag om det skulle gå bra och hänga med er ner till ringen !? :wave: :racesmile :conf:

--VVTS--
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

Re: Tänkte åka ner till ringen , första gången för mig?

slettet

Motala
Här sen Dec 2002

Jag försökte boka hotellrum till helgen den 14 sept på Hotell Nordschleife nu när jag var nere på Ringen, men det var fullt.
Eddy hotellägaren sa att det är en av dom största helgerna dom har där nere med besökare som ska åka banan eftersom det är sista helgen som banan är öppen en full helg.

Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Göteborg
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Eftersom jag har aldrig varit på Ringen tidigare så kan jag inte uttala mig om var man skall bo (hotell eller i "zimmer rum") , men för mig så spelar det ingen roll , jag skall endå försöka o vara så mycket som möjligt på banan :racesmile :racesmile :racesmile :drive: :revs:

--VVTS--
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Göteborg
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Kom igen är det verkligen ingen utav er som skall åka ner i september intresserad av att träffa andra från svedala nere på ringen eller dela med sig av lite info? Isåfall så blir det att åka ner själv .

--VVTS--
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Bromma
Här sen Dec 2002

Maciek Matwiejczuk skrev:
Kom igen är det verkligen ingen utav er som skall åka ner i september intresserad av att träffa andra från svedala nere på ringen eller dela med sig av lite info? Isåfall så blir det att åka ner själv .

Maciek

På Ringen är man aldrig "själv", det dräller av glada vänner i allsköns nationaliteter. Just helgen i mitten av september kommer det att vara extra många svenskar nere. Bland annat är vi ett 20-tal kamrater (mestadels Porsche folk) som åker ner då. Eftersom vi alla bor i olika landsändar så är organisationen helt lös och ledig. Resvägarna ner varierar likaså boendet där nere. Det vi har gemensamt är att de allra flesta kommer att bo i byn, befinna sig på banan mellan 8 och 19.30 och på Fuchsröhre eller Pistenklause mellan 19.37 och 02. Dessemellan kan du hitta oss nere på macken vid Döttinger Höhe!

Vi ses!

Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Kristianstad
Här sen Nov 2002

Citat:
Ja svenskene pleier å gå hjem 02 men engelskmennene og en og annen nordmann blir sittende igjen litt lenger

Hahahahaha

Göteborg
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Anders. Jag tänkte på, om det kanske är ett gäng som åker ner tillsammans och man kanske skulle kunna ansluta sig till dom på vägen ner , tycker att det är tråkigt att ligga och köra själv hela vägen ner. har aldrig varit där tidigare så risken finns att man åker vilse

--VVTS--
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Göteborg
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Tor Helge skrev:
Anders. Jag tänkte på, om det kanske är ett gäng som åker ner tillsammans och man kanske skulle kunna ansluta sig till dom på vägen ner , tycker att det är tråkigt att ligga och köra själv hela vägen ner. har aldrig varit där tidigare så risken finns att man åker vilse

Jeg vet ikke hvordan bil du har men det er ikke bare bare å henge på gasse sugne Porsche gutter som vil til Ringen og drikke öl.

Det var en spök

Mange måter å reise til Ringen på men den enkleste, raskeste (beste) syns jeg er:

-Öresundbroen
-Gjennom Danmark til Rödby
-Ferge Rödby-Puttgarden
-Puttgarden-Hamburg på A1
-Hamburg-Hannover på A7
-Sving av ved Hannover flyplass vei 352 (för Hannover)
-Inn på A2 retning Dortmund
-Inn på A1 Retning Köln
-Sving av mot Euskirchen (fortsatt på A1)
-Fölg A1 til den stopper (her er det skiltet Nürburgring)

Når du kommer ned i et lyskryss ved en Ford forhandler er det til
venstre og det er ikke mange km för du er på Ringen

Med et tysk kartbok er det ikke vanskelig å finne. Ligger litt sör for Köln og vest for Koblenz og den er avmerket på kartet.
(til venstre for Mayen)

Kan også kjöre A1 helt ned fra Puttgarden men den har dårligere standard syns jeg og mindre fri fart.

Siden du bor i Göteborg er det jo veldig enkelt å ta ferge til Kiel også og fölge samme reiserute fra Hamburg som beskrevet ovenfor. Men å kjöre gjennom Danmark går mye fortere.
Bilen ifråga är en volvo 850 t5 med lagom mycket Hkr utan att överdriva som många har en förmåga att göra med sina volvo > Så att det skall inte vara några problem o hänga på om nu allting fungerar. Tack för vägbeskrivningen Tor Helge!

--VVTS--
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Många av oss åker färga från Göteborg till Kiel. Om jag minns rätt åker vi ut onsdag kväll den 10:e september. Du är självfallet välkommen att sluta upp. Vi brukar parkera utanför incheckningen till "vänster" efter staketet 1-2 timmar innan avgång och sedan rulla på i någorlunda samlad tropp. Därefter rusar vi upp i baren och dricker första (men inte sista) pilsnern!

Vi ses!

Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jag kommer att vara där men jag kommer från holland den helgen , jag åker ner mot tyskland den 5:e eller 6:e och mot holland den 7:e och tillbaka den 13:e hoppas bilen håller bara

Shoppingclion
Citera
Nürburgring
2036 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande