Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2036 besök totalt |
Tänkte åka ner till ringen , första gången för mig?
Läste i banåka-kalender att det är många som åker ner till ringen helgen 13-14 sep. Eftersom jag är alldeles ny här så undrar jag om det skulle gå bra och hänga med er ner till ringen !? :wave: :racesmile :conf: _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Jag försökte boka hotellrum till helgen den 14 sept på Hotell Nordschleife nu när jag var nere på Ringen, men det var fullt.
![]() Eddy hotellägaren sa att det är en av dom största helgerna dom har där nere med besökare som ska åka banan eftersom det är sista helgen som banan är öppen en full helg. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Eftersom jag har aldrig varit på Ringen tidigare så kan jag inte uttala mig om var man skall bo (hotell eller i "zimmer rum") , men för mig så spelar det ingen roll , jag skall endå försöka o vara så mycket som möjligt på banan :racesmile :racesmile :racesmile :drive: :revs:
_________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Kom igen är det verkligen ingen utav er som skall åka ner i september intresserad av att träffa andra från svedala nere på ringen eller dela med sig av lite info? Isåfall så blir det att åka ner själv .
![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Maciek På Ringen är man aldrig "själv", det dräller av glada vänner i allsköns nationaliteter. Just helgen i mitten av september kommer det att vara extra många svenskar nere. Bland annat är vi ett 20-tal kamrater (mestadels Porsche folk) som åker ner då. Eftersom vi alla bor i olika landsändar så är organisationen helt lös och ledig. Resvägarna ner varierar likaså boendet där nere. Det vi har gemensamt är att de allra flesta kommer att bo i byn, befinna sig på banan mellan 8 och 19.30 och på Fuchsröhre eller Pistenklause mellan 19.37 och 02. Dessemellan kan du hitta oss nere på macken vid Döttinger Höhe! ![]() Vi ses! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Anders. Jag tänkte på, om det kanske är ett gäng som åker ner tillsammans och man kanske skulle kunna ansluta sig till dom på vägen ner , tycker att det är tråkigt att ligga och köra själv hela vägen ner. har aldrig varit där tidigare så risken finns att man åker vilse
![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
![]() ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Många av oss åker färga från Göteborg till Kiel. Om jag minns rätt åker vi ut onsdag kväll den 10:e september. Du är självfallet välkommen att sluta upp. Vi brukar parkera utanför incheckningen till "vänster" efter staketet 1-2 timmar innan avgång och sedan rulla på i någorlunda samlad tropp. Därefter rusar vi upp i baren och dricker första (men inte sista) pilsnern! ![]() Vi ses! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag kommer att vara där men jag kommer från holland den helgen , jag åker ner mot tyskland den 5:e eller 6:e och mot holland den 7:e och tillbaka den 13:e hoppas bilen håller bara
|
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2036 besök totalt |