Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Var bor ni på Ringen 11-15 september.
1, 2   >>
4271 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Jag har äntligen fått tag i rum för helgen 11-15 sept & det blev på ”Pesion Muehlenhardt” i Herschbroich.
Men tyvärr så hade dom bara ledigt till söndagen, så antingen får jag åka hem då eller försöka hitta ett rum för natten till måndagen när jag är där nere.

Ett tips: när jag var nere nu i helgen så åt vi på ”Träffpunkten Wehrseifen” i Breidscheid alla dagar utan söndags kvällen då vi åt på ”Zür-Burg”. En stek med pommes & ÖL kostade på T-W 9 euro, på Z-B kostade steken 17 euro, & jag tyckte inte Z-B mat var 8 euro godare.
Nu blir väl jag påhoppad av alla Zür-Burg älskare.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Vet inte ännu, men det blir nog något ZimmerFrei. Även om det blir en bit att åka....

Mvh /Micke

Skåne
Här sen Feb 2003

Har lyckats få ett rum på hotell Altes Forsthaus i Nürburg.

Nu börjar jag bli ordentligt sugen på att åka ner!
Bilen (Ford ST220) är lugnt inkörd i 400 mil och
redo för ordentlig bilkörning

Mvh
//Christer E

/Kia Optima SW GT/
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Re: Var bor ni på Ringen 11-15 september.

Lennart Jarmyr skrev:

Lennart, en sak är klar, vi som bor på Zur Burg gör det inte för matens skull!

Frågan är varför vi bor där överhuvudtaget....

Nåväl, parkeringen är ju bra och skoj brukar vi ha oavsett var vi slaggar!

Vi ses!

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Anders Jonsson skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Frågan är varför vi bor där överhuvudtaget....

Vi ses!

Det är kanske som med min kusin han älskar ÖLEN dom har på Zur-Burg, det var därför vi var där på söndags kvällen för han måste få dricka deras ÖL.

höfläkt

Här sen Nov 2002

Kan tänka mig att dela rum med någon. Maila mig eller skicka ett PM. O.B.S - snarkare sover hos grisarna.

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Vad jag upplevede under min ringenvistelse är att maten är under all kritik med Am Tiergarten som ett riktigt lågvattenmärke. Jag testade aldrig Zur Burg, men vi hade planer då jag berättat för Helen om att det kan bli en autentisk "Faulty Towers"-upplevelse.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Nov 2002

Tor Helge skrev:
Daniel Bengtsson skrev:
Anders Jonsson skrev:
Lennart Jarmyr skrev:

Vad jag upplevede under min ringenvistelse är att maten är under all kritik med Am Tiergarten som ett riktigt lågvattenmärke. Jag testade aldrig Zur Burg, men vi hade planer då jag berättat för Helen om att det kan bli en autentisk "Faulty Towers"-upplevelse.

Den beste maten er på Fuchsröhre, biffen der er helt fantastisk. Mörere kjött skal en lete lenge etter. Men bare pilsen er kald så klager ikke jeg

Nu åt jag iofs Schnitzel på Fuchsröre och den var ingen höjdare, ölen däremot serveras på ett korrekt vis och eftersom det är Bit är den ju god!!!! thumbs up

Vill du prova mörare kött rekomenderar jag omvägen över Bourgogne i Frankrike och beställa in en vinranksgrillad "boueff" som fortfarande råmar när du skär i den. Du kan lämna löständerna hemma!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:

Bodde inte ni på Altes Forsthaus? Käket där är thumbs up . Tyvärr så har inte så många upptäckt det. Det ligger ju lite avsides jämfört med Pistenklause, Fuchsröhre, Paddock och allt vad de nu heter. Å andra sidan så blir servicen därefter. Man blir nästan behandlad som en .

Här sen Jul 2003

slettet

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Tor Helge skrev:
Hvor ligger det? Viktig at det er "krypa hjem på knärna" avstand til Zimmern man bor på i tilfelle det skulle bli sent

Altes Forsthaus är stället på höger sida nästan nere vid insläppet. Restaurangen heter väl Rennfahrer Klause har jag för mig. Det finns fö en liten genväg dit. Om du går förbi Am Tiergarten och Haus Ringblick och fortsätter vägen (Kirchstrasse?) ner mot NS så går det en grusväg/traktorväg in till vänster. Följ den så kommer du rätt på. Fast jag tycker nog att man kan äta där och sedan bege sig vidare mot Fuchsröhre eller Pistenklause. Det är ju trots allt där som man vill vara på småtimmarna.

Här sen Jul 2003

slettet

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag kom ihåg en sak som hände nu senast jag var nere, och vi åt på Zür-Burg.
Då kom det en fluga och flög in över min tallrik på 1 dm höjd och faller rakt ner i såsen på rygg DÖD, då vart man lite tveksam till vad dom hade serverat till en, när flugan dog av att vara 1 dm över maten.

Bellof

Här sen Jul 2003

slettet

Stockholm
Här sen Nov 2002

Anders Dauner skrev:
Daniel Bengtsson skrev:

Bodde inte ni på Altes Forsthaus? Käket där är thumbs up . Tyvärr så har inte så många upptäckt det. Det ligger ju lite avsides jämfört med Pistenklause, Fuchsröhre, Paddock och allt vad de nu heter. Å andra sidan så blir servicen därefter. Man blir nästan behandlad som en .

Visst bodd vi på Alter Forsthaus, servicen var väldigt trevlig, men kommandoran hade hyrt in två östeuropeer som var lite svåra att kommunicera med men väldigt trevliga och serviceminded! thumbs up Kommandoran var däremot helt lam och stället gick vind för våg. Hade hört att käket skulle vara OK men av någon anledning så gick vi rundor på byn och åt när vi var hungriga istället för att äta på hemmaplan. en miss kanske? Stället ligger egentligen rätt optimalt. Tog bara 7 minuter att ta sig hem från Fuchsröre (långa, snabba steg och arg flickvän....).

Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:
Visst bodd vi på Alter Forsthaus, servicen var väldigt trevlig, men kommandoran hade hyrt in två östeuropeer som var lite svåra att kommunicera med men väldigt trevliga och serviceminded! thumbs up
Svåra att kommunicera med är bara förnamnet. Tror att det är polska tjejer.
Jättetrevliga men pratar varken tyska eller engelska. Jobbar hon med "benen" kvar?

Bromma
Här sen Dec 2002

Tor Helge skrev:
Vil bare legge til at jeg ikke kjör dagen derpå hvis jeg er bakfull, bare så det er sagt. Da er det bedre å stå i Pflanzgarten eller Brünnchen og knaske på en Bratwürst mens en ser på en hel del gale menn (og kvinner) komme sidelengs ned fra Esbach.

Nu har ni förklaringen till varför Tor Helge bara gjort 14 varv trots att han varit på Ringen 73 gånger!

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Anders Jonsson skrev:
Tor Helge skrev:
Vil bare legge til at jeg ikke kjör dagen derpå hvis jeg er bakfull, bare så det er sagt. Da er det bedre å stå i Pflanzgarten eller Brünnchen og knaske på en Bratwürst mens en ser på en hel del gale menn (og kvinner) komme sidelengs ned fra Esbach.

Nu har ni förklaringen till varför Tor Helge bara gjort 14 varv trots att han varit på Ringen 73 gånger!

Anders, reta honom inte! Då kan det gå illa...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Nürburgring
1, 2   >>
4271 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande