Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4271 besök totalt |
Var bor ni på Ringen 11-15 september.
Jag har äntligen fått tag i rum för helgen 11-15 sept & det blev på ”Pesion Muehlenhardt” i Herschbroich. ![]() Men tyvärr så hade dom bara ledigt till söndagen, ![]() Ett tips: när jag var nere nu i helgen så åt vi på ”Träffpunkten Wehrseifen” i Breidscheid alla dagar utan söndags kvällen då vi åt på ”Zür-Burg”. En stek med pommes & ÖL kostade på T-W 9 euro, på Z-B kostade steken 17 euro, & jag tyckte inte Z-B mat var 8 euro godare. Nu blir väl jag påhoppad av alla Zür-Burg älskare. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Har lyckats få ett rum på hotell Altes Forsthaus i Nürburg.
Nu börjar jag bli ordentligt sugen på att åka ner! Bilen (Ford ST220) är lugnt inkörd i 400 mil och redo för ordentlig bilkörning ![]() Mvh //Christer E _________________ Mvh Christer Eriksson /Kia Optima SW GT/ |
||||||||
Re: Var bor ni på Ringen 11-15 september.
Lennart, en sak är klar, vi som bor på Zur Burg gör det inte för matens skull! ![]() Frågan är varför vi bor där överhuvudtaget.... ![]() Nåväl, parkeringen är ju bra och skoj brukar vi ha oavsett var vi slaggar! ![]() Vi ses! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||
Det är kanske som med min kusin han älskar ÖLEN ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Vad jag upplevede under min ringenvistelse är att maten är under all kritik med Am Tiergarten som ett riktigt lågvattenmärke. Jag testade aldrig Zur Burg, men vi hade planer då jag berättat för Helen om att det kan bli en autentisk "Faulty Towers"-upplevelse. ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Nu åt jag iofs Schnitzel på Fuchsröre och den var ingen höjdare, ölen däremot serveras på ett korrekt vis och eftersom det är Bit är den ju god!!!! ![]() Vill du prova mörare kött rekomenderar jag omvägen över Bourgogne i Frankrike och beställa in en vinranksgrillad "boueff" som fortfarande råmar när du skär i den. ![]() ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Bodde inte ni på Altes Forsthaus? Käket där är ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
![]() Altes Forsthaus är stället på höger sida nästan nere vid insläppet. Restaurangen heter väl Rennfahrer Klause har jag för mig. Det finns fö en liten genväg dit. Om du går förbi Am Tiergarten och Haus Ringblick och fortsätter vägen (Kirchstrasse?) ner mot NS så går det en grusväg/traktorväg in till vänster. Följ den så kommer du rätt på. Fast jag tycker nog att man kan äta där och sedan bege sig vidare mot Fuchsröhre eller Pistenklause. Det är ju trots allt där som man vill vara på småtimmarna. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
Jag kom ihåg en sak som hände nu senast jag var nere, och vi åt på Zür-Burg.
Då kom det en fluga och flög in över min tallrik på 1 dm höjd och faller rakt ner i såsen på rygg DÖD, ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||||
Visst bodd vi på Alter Forsthaus, servicen var väldigt trevlig, men kommandoran hade hyrt in två östeuropeer som var lite svåra att kommunicera med men väldigt trevliga och serviceminded! ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Jättetrevliga men pratar varken tyska eller engelska. ![]() ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||
Nu har ni förklaringen till varför Tor Helge bara gjort 14 varv trots att han varit på Ringen 73 gånger! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||
Anders, reta honom inte! Då kan det gå illa... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4271 besök totalt |