Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2798 besök totalt |
WP Pro bromsar?
Är det nån som her erfarenhet av dessa "nya" bromsar som Realcar har börjat marknadsföra?: http://www.realcar.se/rc2006/WP-PRo/wp-pro.html Bild från tillverkarens hemsida: ![]() 12 kolvsok = 4.05kg ![]() ![]() ![]() Kunde läsa mig till att dom har trippla kolvtätningar men inga damm-skydd. _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Re: WP Pro bromsar?
Hoppsan hejsan, 12 kolvs ok ![]() Känns som de finns en massa halvkända märken som gör bromsok med triljarder kolvar. Skulel nog ha laggt mina pengar på ett par vettiga 4/6kolvs Brembo ok. Då jag vet de finns mycke belägg mm att välja på där. Vet dock nada om dessa men ville bara flika in ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
Re:
12>4 alltså måste de ju vara bättre ![]() Det är nog försäljningsargumentet. Race-ok har väl sällan mer än 6 kolvar? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
Re:
Samma här tar ett AP/Brembo/alcon 4 kolvs varje dag framför dessa buttricks ok.. ![]() _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Jag tror ju inte att dessa realcar ok är ngn höjdare men ser å andra sidan inte varför Ap ok alltid höjs till skyarna,
http://www.apracing.com/roadcar/cali cup seals och knockback springs ? Känns mer som bromsar från en 60 tals jänk. Alu kolvar är jag lite skeptisk till varför använda ett material som leder värmen rätt in i bromsoljan, om ap använt ett annat kolvmaterial så kanske de inte hade behövt göra sina ok vattenkylda? (Vet inte om de ff är det men i alla fall) /A _________________ Alfred Schygge |
||||
Har inte använt dom själv men känner en del från min Impreza-tid som använde AP med mycket bra resultat.....dessutom så kör väl var o varannan rallyåkare här i krokarna med AP.
Ser även Brembo-ok på min bil i framtiden så det är inte för den skullen....... ![]() _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Re:
Ska man använda kork? =) Alla raceok har väl kolvar i alu? _________________ Daniel Steiner |
||||
Re:
Eller titan.... _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2798 besök totalt |