| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
WP Pro bromsar?
|
2822 besök totalt |
|
WP Pro bromsar?
Är det nån som her erfarenhet av dessa "nya" bromsar som Realcar har börjat marknadsföra?: http://www.realcar.se/rc2006/WP-PRo/wp-pro.html Bild från tillverkarens hemsida:
12 kolvsok = 4.05kg
Kunde läsa mig till att dom har trippla kolvtätningar men inga damm-skydd. _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
|
Re: WP Pro bromsar?
Hoppsan hejsan, 12 kolvs ok Äre inte mer styling faktor än prestanda på dessa?
Känns som de finns en massa halvkända märken som gör bromsok med triljarder kolvar. Skulel nog ha laggt mina pengar på ett par vettiga 4/6kolvs Brembo ok. Då jag vet de finns mycke belägg mm att välja på där. Vet dock nada om dessa men ville bara flika in
_________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
12>4 alltså måste de ju vara bättre 3ggr bättre dessutom
Det är nog försäljningsargumentet. Race-ok har väl sällan mer än 6 kolvar? _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Re:
Samma här tar ett AP/Brembo/alcon 4 kolvs varje dag framför dessa buttricks ok..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Jag tror ju inte att dessa realcar ok är ngn höjdare men ser å andra sidan inte varför Ap ok alltid höjs till skyarna,
http://www.apracing.com/roadcar/cali cup seals och knockback springs ? Känns mer som bromsar från en 60 tals jänk. Alu kolvar är jag lite skeptisk till varför använda ett material som leder värmen rätt in i bromsoljan, om ap använt ett annat kolvmaterial så kanske de inte hade behövt göra sina ok vattenkylda? (Vet inte om de ff är det men i alla fall) /A _________________ Alfred Schygge |
||||
|
Har inte använt dom själv men känner en del från min Impreza-tid som använde AP med mycket bra resultat.....dessutom så kör väl var o varannan rallyåkare här i krokarna med AP.
Ser även Brembo-ok på min bil i framtiden så det är inte för den skullen.......
_________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
|
Re:
Ska man använda kork? =) Alla raceok har väl kolvar i alu? _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re:
Eller titan.... _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
WP Pro bromsar?
|
2822 besök totalt |