Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
WP Pro bromsar?
2798 besök totalt
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156


Trådstartare
WP Pro bromsar?

Är det nån som her erfarenhet av dessa "nya" bromsar som Realcar har börjat marknadsföra?: http://www.realcar.se/rc2006/WP-PRo/wp-pro.html

Bild från tillverkarens hemsida:

12 kolvsok = 4.05kg
Kunde läsa mig till att dom har trippla kolvtätningar men inga damm-skydd.

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003
Inlägg: 5630



Re: WP Pro bromsar?

Whitewheels skrev:
Är det nån som her erfarenhet av dessa "nya" bromsar som Realcar har börjat marknadsföra?: http://www.realcar.se/rc2006/WP-PRo/wp-pro.html

Bild från tillverkarens hemsida:

12 kolvsok = 4.05kg
Kunde läsa mig till att dom har trippla kolvtätningar men inga damm-skydd.


Hoppsan hejsan, 12 kolvs ok Äre inte mer styling faktor än prestanda på dessa?
Känns som de finns en massa halvkända märken som gör bromsok med triljarder kolvar.
Skulel nog ha laggt mina pengar på ett par vettiga 4/6kolvs Brembo ok. Då jag vet de finns mycke belägg mm att välja på där.

Vet dock nada om dessa men ville bara flika in

_________________
R0b1n F0rsb3rg
"Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver"
______________________
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Verkar som de tär det senaste att köpa dessa 10,12 ok från tarox,d2 och nu dessa

Är mer show bromsar

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Stacke
Vaggeryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 341



MKT nyfiken på hur tillverkarna motiverar ok i dessa storlekar med en massa kolvar..

_________________
Per Stacke
323ti E36
M3 E36
Citera
Karlsson
Vaggeryd
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1848



Re:

Stacke skrev:
MKT nyfiken på hur tillverkarna motiverar ok i dessa storlekar med en massa kolvar..

12>4 alltså måste de ju vara bättre 3ggr bättre dessutom
Det är nog försäljningsargumentet. Race-ok har väl sällan mer än 6 kolvar?

_________________
/Andreas Karlsson
Camaro V8TC
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156


Trådstartare
Helt rätt grabbar. Tror dessutom att ett sådant kit ligger på en 30k+ o då lägger jag hellre 25k på ett ordentligt AP-kit.

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Re:

Whitewheels skrev:
Helt rätt grabbar. Tror dessutom att ett sådant kit ligger på en 30k+ o då lägger jag hellre 25k på ett ordentligt AP-kit.


Samma här tar ett AP/Brembo/alcon 4 kolvs varje dag framför dessa buttricks ok..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Renovera 12-kolvsok

Känns som 100% bling.

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
donk
kalmar
Här sen Maj 2006
Inlägg: 13



Jag tror ju inte att dessa realcar ok är ngn höjdare men ser å andra sidan inte varför Ap ok alltid höjs till skyarna,

http://www.apracing.com/roadcar/caliper/springs.htm

cup seals och knockback springs ?

Känns mer som bromsar från en 60 tals jänk.

Alu kolvar är jag lite skeptisk till varför använda ett material som leder värmen rätt in i bromsoljan,

om ap använt ett annat kolvmaterial så kanske de inte hade behövt göra sina ok vattenkylda?

(Vet inte om de ff är det men i alla fall)

/A

_________________
Alfred Schygge
Citera
Whitewheels
Långviken - Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 156


Trådstartare
Har inte använt dom själv men känner en del från min Impreza-tid som använde AP med mycket bra resultat.....dessutom så kör väl var o varannan rallyåkare här i krokarna med AP.
Ser även Brembo-ok på min bil i framtiden så det är inte för den skullen.......

_________________
Glenn Levisson - Långviken
Nissan Skyline GT-R
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4243

Hjälpmoderator

Re:

donk skrev:
Jag tror ju inte att dessa realcar ok är ngn höjdare men ser å andra sidan inte varför Ap ok alltid höjs till skyarna,

http://www.apracing.com/roadcar/caliper/springs.htm

cup seals och knockback springs ?

Känns mer som bromsar från en 60 tals jänk.

Alu kolvar är jag lite skeptisk till varför använda ett material som leder värmen rätt in i bromsoljan,

om ap använt ett annat kolvmaterial så kanske de inte hade behövt göra sina ok vattenkylda?

(Vet inte om de ff är det men i alla fall)

/A


Ska man använda kork? =)
Alla raceok har väl kolvar i alu?

_________________
Daniel Steiner
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



Re:

Svartlock skrev:
donk skrev:
Jag tror ju inte att dessa realcar ok är ngn höjdare men ser å andra sidan inte varför Ap ok alltid höjs till skyarna,

http://www.apracing.com/roadcar/caliper/springs.htm

cup seals och knockback springs ?

Känns mer som bromsar från en 60 tals jänk.

Alu kolvar är jag lite skeptisk till varför använda ett material som leder värmen rätt in i bromsoljan,

om ap använt ett annat kolvmaterial så kanske de inte hade behövt göra sina ok vattenkylda?

(Vet inte om de ff är det men i alla fall)

/A


Ska man använda kork? =)
Alla raceok har väl kolvar i alu?



Eller titan....

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Allmänt banåkaforum
WP Pro bromsar?
2798 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande