| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Flänsar till grenrör mot toppen?
|
979 besök totalt |
|
Var får man tag på såna till bra pris? Är det månne nån här inne som säljer såna eller kan tillverka? Jag söker topplocksfläns som passar bmw 5-serie e28:s stora sexa, d.v.s. M30:n. Jag har byggt om ett M5 e34-grenrör så att det passar, det som saknas nu är en hel fläns då jag byggde den först med lösa flänsar men p.g.a. att jag var tvungen att värma och bocka om det så slog det sig både här och där och är mycket svårt att montera och jag gissar att det blir svårt att få det tätt mot toppen. Jag hoppas att den här tråden hamnade i rätt forumdel, är man n00b så är man
|
||
|
Re: Flänsar till grenrör mot toppen?
http://www.klracing.se/?subpage=kate /Björn
_________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||
|
Re:
Jo, det gjorde jag. Men det rostfria har liksom ett "minne" man kan inte böja och bända det hur man vill utan att spänningar byggs upp i det(Jag värmde det så det var nästan vitt men icke). Det är inte jättemycket brytningar i det men jag vill ändå underlätta montering/demontering så mycket det går då det är trångt nog som det är. Jag har en skrot-topp som jag använt till jigg. Mvh |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
979 besök totalt |