| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
kompressorhjälp till min speedster och poll om trimmet
|
3 besök senaste veckan (8654 totalt) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
Re:
Det där beror lite på vilken motor du har hur långt kompressorn räcker men om du räknar med att nå 600hk med en kompressor som pumpar 1,6 liter per varv så finns tyvärr risken att du kommer att bli besviken... Jag bottnade min Autorotor som ger 2 liter per varv. Motoreffekten hamnade då på 460hk om man varvade kompressorn lite mer än vad som är rekomenderat, 454hk gav den utan att övervarva. _________________ Jonas Edling |
|
Re:
Tror också att 500hk+ från en 1,6:a är orealistiskt på en 2,3-2,5 liters motor såvida du inte tankar mettis eller så. Visst, det går ju att få fram en del med perfekta insug, kammar, toppar osv.. men sådana setuper är bra sällsynta. _________________ Mvh // Niklas L |
|
Jo, jag är också realist och vet att dessa siffror ligger rätt högt upp.
Men samtidigt så kommer jag att köra motorn rätt hårt. 1,4 bar i ladd vid 8500rpm ger en hel del luft. Kommer fn inte att finnas en del på hela motorn som är standard i slutändan, allt måste specialbyggas. Jag lovar inga effektsiffror men jag dimensionerar för höga siffror om det skulle råka bli riktigt bra.
Finns inget så irriterande som att rasa en motor bara för att man snålade in på hållbarheten. _________________ Markus Gillerstedt Ford Mustang 1975 |
|
Re:
Jag vill minnas att jag sett bilder på en Speedster med Saabmotor i en tjuvläst Bilsport där det var snyggt dragna rör rakt bakåt. De hade förmodligen plockat bort grejer som sitter på plats i originalbilen men läckert var det. _________________ Anders Hansson |
|
Re:
Badstern? www.badster.se
_________________ Alexander Widell Opel Kadett Coupe -75 Buell XB12S -08 |
![]() |
Skruva banåkabil
kompressorhjälp till min speedster och poll om trimmet
|
3 besök senaste veckan (8654 totalt) |