| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Sökes: Porsche rallycross långfilm.
|
4461 besök totalt |
|
För närmare 20 år sedan såg jag en långfilm som handlade om en rallycrossåkare som hade byggt en 911 till en rallycrossbil men den vart stulen alldeles innan rejset. Jag minns inte så mycket av filmen då jag bara var ca 8 år men minns att det var den filmen som fick mig motorintresserad så nu söker jag med ljus å lykta efter den. SÅ SNÄLLA FINNS DET NÅN SOM KAN HJÄLPA MIG ATT MINNAS VILKEN FILM DET ÄR. Tack på förhand/Dennis. obs: Alla stora stjärnor från den tiden så det var inga skådespelare har jag för mig. _________________ Dennis Fredin |
||||
|
_________________ Mattias Hammer |
||||
|
Jo jag läste om "Gros" filmen å det kan vara den men har för mig att den var svensk/norsk film men jag var ca 10år när jag såg den så det behöver ju inte stämma.
Gäller bara att hitta den så man kan köpa den. _________________ Dennis Fredin |
||||
|
Hmm, jag har också efterlyst filmen. Killen börjar med att köra bubbla, säljer den, tjackar Porsche. Han har en Granada eller Taunus som dragbil. Fan, måste få tag i den filmen!!! Den satte djupa spår i mig - var mkt liten när jag såg den.
_________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
|
Det fanns en film som hette om jag minns rätt "Den gula Porschen" och om jag fortfarande minns rätt var från Österrike. Hade filmen inspelad en gång i tiden, men kopierade över rallycross avsnitten från filmen för jag tyckte dom var så bra, och spelade över filmen. Men tyvärr så har jag dom inte kvar.
_________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
|
En liten snutt ur Gros Coeurs.
_________________ /Nicke Lindgren |
||||
|
Re:
Det var roligt att få se en snutt av filmen igen!
Är det någon mer som sett att Porschen har två finska flaggor där bak, och att ett av släpen som kör in i depån är norsk registrerat! _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
|
Re:
Jag vet att min garage granne Hasse med sin DP Porsche snackat om att man körde RallyCross med Porsche. Han har till och med ägt en sådan race bil som någon av de där stora stjärnorna från den tiden kört (minns dock inte vem). Men jag vet inte om det är något sådant du tänker på? Svenska reggade rally cross 911'or har absolut funnits iaf.
EDIT: Såg filmen nu i eftrer hand. Många detaljer är lika på Hasses dräpare. Coolt! |
||||
|
Re: Har fixat.
Vilken ftp lägger du upp den på
|
||||
|
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
||||
|
Re:
Det var många finnar också som körde Porsche i 80-talet, tex Europamästarna Alamäki och Niittymäki. Edit: Alamäki's bil var det i filmen: http://koti.welho.com/pkeisala/kuvat _________________ Tomi oksanen Diesel-POWER since 2006 |
||||
|
Re: Har fixat.
skall se vad jag kan fixa hehe :P _________________ Jimmie Lundin Tack till JE Balans & Motor |
||||
|
Re: Sökes: Porsche rallycross långfilm.
PÅ svenska hette den fimen Den gula drömbilen ska nog ha den på video nånstans tror ja...... _________________ Tomas Nilsson |
||||
|
Re: Sökes: Porsche rallycross långfilm.
kolla på denna länk http://www.filmdelta.se/filmer/82461 _________________ Tomas Nilsson |
||||
![]() |
Bilder o videos
|
4461 besök totalt |