Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Sökes: Porsche rallycross långfilm.
4424 besök totalt
Thatice
Norrbotten
Här sen Jul 2006

Trådstartare
För närmare 20 år sedan såg jag en långfilm som handlade om en rallycrossåkare som hade byggt en 911 till en rallycrossbil men den vart stulen alldeles innan rejset.
Jag minns inte så mycket av filmen då jag bara var ca 8 år men minns att det var den filmen som fick mig motorintresserad så nu söker jag med ljus å lykta efter den.
SÅ SNÄLLA FINNS DET NÅN SOM KAN HJÄLPA MIG ATT MINNAS VILKEN FILM DET ÄR.

Tack på förhand/Dennis.

obs: Alla stora stjärnor från den tiden så det var inga skådespelare har jag för mig.

Umeå
Här sen Jan 2003

Var det inte den här du såg?

Surte
Här sen Aug 2005

uppsala
Här sen Okt 2005

kan det vara Gros coeurs du tänker på? Jag har skrivit några rader om den i bilfilmstråden.
Citera
Thatice
Norrbotten
Här sen Jul 2006

Trådstartare
Jo jag läste om "Gros" filmen å det kan vara den men har för mig att den var svensk/norsk film men jag var ca 10år när jag såg den så det behöver ju inte stämma.
Gäller bara att hitta den så man kan köpa den.

Eskilstuna
Här sen Jul 2005

Hmm, jag har också efterlyst filmen. Killen börjar med att köra bubbla, säljer den, tjackar Porsche. Han har en Granada eller Taunus som dragbil. Fan, måste få tag i den filmen!!! Den satte djupa spår i mig - var mkt liten när jag såg den.

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Det fanns en film som hette om jag minns rätt "Den gula Porschen" och om jag fortfarande minns rätt var från Österrike. Hade filmen inspelad en gång i tiden, men kopierade över rallycross avsnitten från filmen för jag tyckte dom var så bra, och spelade över filmen. Men tyvärr så har jag dom inte kvar.

Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003

En liten snutt ur Gros Coeurs.

Motala
Här sen Dec 2002

Nicke Lindgren skrev:
En liten snutt ur Gros Coeurs.

Det var roligt att få se en snutt av filmen igen!

Är det någon mer som sett att Porschen har två finska flaggor där bak, och att ett av släpen som kör in i depån är norsk registrerat!

Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

Thatice skrev:
Jo jag läste om "Gros" filmen å det kan vara den men har för mig att den var svensk/norsk film men jag var ca 10år när jag såg den så det behöver ju inte stämma.
Gäller bara att hitta den så man kan köpa den.

Jag vet att min garage granne Hasse med sin DP Porsche snackat om att man körde RallyCross med Porsche. Han har till och med ägt en sådan race bil som någon av de där stora stjärnorna från den tiden kört (minns dock inte vem).

Men jag vet inte om det är något sådant du tänker på? Svenska reggade rally cross 911'or har absolut funnits iaf.

EDIT: Såg filmen nu i eftrer hand. Många detaljer är lika på Hasses dräpare. Coolt!

PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Så nu har man fixat så man har den från VHS till DVD,inte bästa kvalite men dock

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

PimPim skrev:
Så nu har man fixat så man har den från VHS till DVD,inte bästa kvalite men dock

Vilken ftp lägger du upp den på

Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008

Är inte teamchefen polischefen i de franska Taxi-filmerna?

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Tomi
Belgien
Här sen Mar 2005

Dignell skrev:

Jag vet att min garage granne Hasse med sin DP Porsche snackat om att man körde RallyCross med Porsche. Han har till och med ägt en sådan race bil som någon av de där stora stjärnorna från den tiden kört (minns dock inte vem).

Men jag vet inte om det är något sådant du tänker på? Svenska reggade rally cross 911'or har absolut funnits iaf.

EDIT: Såg filmen nu i eftrer hand. Många detaljer är lika på Hasses dräpare. Coolt!

Det var många finnar också som körde Porsche i 80-talet, tex Europamästarna Alamäki och Niittymäki.

Edit: Alamäki's bil var det i filmen: http://koti.welho.com/pkeisala/kuvat/misc/alamaki%20pikes%20peak.jpg

PimPim
Gotlänning som bor numera i Vetlanda/Småland
Här sen Aug 2006

Dignell skrev:
PimPim skrev:

Vilken ftp lägger du upp den på

skall se vad jag kan fixa hehe :P

Tack till

JE Balans & Motor
Citera
BDG
LÅNGARED
Här sen Jul 2008

Thatice skrev:
För närmare 20 år sedan såg jag en långfilm som handlade om en rallycrossåkare som hade byggt en 911 till en rallycrossbil men den vart stulen alldeles innan rejset.
Jag minns inte så mycket av filmen då jag bara var ca 8 år men minns att det var den filmen som fick mig motorintresserad så nu söker jag med ljus å lykta efter den.

Tack på förhand/Dennis.

obs: Alla stora stjärnor från den tiden så det var inga skådespelare har jag för mig.

PÅ svenska hette den fimen Den gula drömbilen ska nog ha den på video nånstans tror ja......

LÅNGARED
Här sen Jul 2008

BDG skrev:
Thatice skrev:

Tack på förhand/Dennis.

PÅ svenska hette den fimen Den gula drömbilen ska nog ha den på video nånstans tror ja......

kolla på denna länk http://www.filmdelta.se/filmer/82461/den_gula_drombilen/

Sökes: Porsche rallycross långfilm.
4424 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande