| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Standard Impreza på ringen...
|
972 besök totalt |
|
8,37 på varvet alltså, enda "modifieringen" är S02:or....standard 218 hk "europaspec" alltså. http://www.track-challenge.com/main. Tycker det är rätt bra faktiskt, och visar lite på potentialen i bilen.
Den senaste värstingen från Subarus motorsportavdelning STi - "Spec C" har tydligen åkt på 8,06 (har dock inget fakta att backa upp det med). Dessa upphottade shoppingvagnar kan tydligen de med.
/J |
||||||
|
laddade hem en igår där dom kör 8.30 näntin BTG me Ringtaxin framför hela varvet.
Här kommer länk till den filmen. http://www.extreme-machines.nl/Filmp _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
Imponerande körning av Imprezan, men den är nog ganska långt ifrån "original".
Lite svårt att förstå sajten som mest är på holländska.
_________________ Henrik Andersson |
||||||
|
det var två imprezor när jag var där sist en som jag blev rejält ifrån åkt av, och en jag åkte ifrån rejält , så det var nog inte den snubben som ratta iaf
|
||||||
Varför skulle den behöva vara långt ifrån original? Den första länken pekar på ett *komplett* varv (inte BTG) på mitten 8 - det med en standard europaimpreza på s02:or... Min bil skulle säkerligen kunna fila en del på det - men inte med mig bakom ratten.
/J |
||||||
Det var inte min mening att trampa någon på tårna. Jag skrev att jag var imponerad av Imprezan.
Däremot är jag förvånad om 218 hk Impreza hänger med 400 hk M5 (med Sabine bakom ratten!) även på raksträckorna. BMW:n hade förvisso 4 personer i bilen, men ändå?
Är du säker?
_________________ Henrik Andersson |
||||||
|
Re: Standard Impreza på ringen...
8.37 med original Subba låter väldigt bra. Mannen bakom ratten lär vara riktigt duktigt på att ratta. Spec C Subba låter det som man skulle kunna tänka sig att byta till.
_________________ /Michael Wiklundh Porsche Boxster S. |
||||||
Så du är inte imponerad av en familjebil med endast 218 hk (med fyrhjulsdrift och alla de förluster det ger) som bevisligen har prestanda att köra *hela* varvet på mitten 8? Hum...
/J |
||||||
Ingen fara, har relativt okänsliga tår - många är bara lyckligt ovetande om en originalimprezas kapacitet - med rätt chaufför kan de göra underverk.
och ja, jag skulle vara glad över att komma runt under 10 minuter BTG. Silverpilen har säkert kapacitet för betydligt lägre tider...det tvivlar jag inte på.
/J |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
972 besök totalt |