Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 2 besök senaste veckan (39783 totalt) |
Lägger mina 3 lappar på en diffad 3,92-klump istället... hela bakvagnen t.o.m.
![]() Kollade under igår...... behöver lite Opeldelar oxå..... Vet inte om tryckplattan är hel, men lamellen var väck.... det mesta av sprängkåpan oxå ![]() Men nu blir det Fordlamell ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
_________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Det är i alla fall en 7"-diff från en bil med skivor så det är säkert rätt. Bilar med diffbroms hade också en pappersetikett på bryggan, det grova röret, till höger om klumpen, som det stod "SD" på men med tanke på hur din axel ser ut är det nog svårt att hitta dekalen ;-)
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
_________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Putsade av diffen med roterande borste. Lossade drivaxlarna från diffen i bilen. Men hur ska man lyfta ur vxll????
![]() Neråt kommer den inte, utan att jag klyver diff /vxll. Men om jag tar bort plåta ovena diff/vxll så borde det gå att lyfta grejorna rakt upp? Vet inte hur det brukar se ut på en seven-..... _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Iditt fall då du säkerligen behöver konstruera en ny upphängningsram till bakaxelklumpen..
Jag skulle ta bort klädselplåtar på ovansidan så du kommer åt... tillverka sedan spant mallar av tex masonite för fastsättningen av klumpen... Överför sedan på en lämplig 2,5-3 mm plåt.. svetsa fast..klart ![]() ligga under och klura..suck.. Ofta lönar det sig att demontera ordentligt så man kommer åt ! lycka till ![]() _________________ Michael Thulesius |
||||
||||
||||
Re:
Det du behöver är det här: ![]() Saab 900 slavcylinder samt en adapter. Gustav Sundberg (Westfield-byggare här på forumet) har ritningarna/måtten på adaptern tror jag. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re:
Jag har ju tyvärr inga ritningar... Jag gjorde min egen såndär adapter mest på känn ![]() Men på bilen så har man bytt ut hela mojen från växellådan, jag kapade av min moj och satte en adapter på den som jag sedan skruvade slavcylindern på... Det finns antagligen nån bild i min tråd, om inte annat så kan jag försöka leta rätt på nån! |
||||
eller så betalar du för redan ordnat https://www.burtonpower.com/Default.
![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Re:
Både adapter och cylle? Har du köpt de prylarna, ca £120?? _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||||
Re:
Nope Har Fords egna hydrualssystem. Vet inte om det går att köpa. ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 2 besök senaste veckan (39783 totalt) |