| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Pannizzi på Ringen
|
8747 besök totalt |
|
Pannizzi på Ringen
Idag (torsdag den 7 augusti) visade Eurosport i upptakten till Finlands Rally en liten snutt där Panizzi tog ut WRC:n på Ringen. Han hade ingen kartläsare med sig så han "tog det lungt" vilket innebar ställ i Hatzenbach och Klostertal iaf...
Mvh /Micke _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Re: Pannizzi på Ringen
Såg det också. blir lite paff när jag såg att det var ringen han körde på För att köra "lungt" så gick det ju ganska bra tycker jag _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
Yess! (Låna bandet?) Eller ser du reprisen imorgonbitti? Är du också oerhört mör i ryggen ett helt nytt sätt? Jag har oerhört ont precis under skulderbladen.
Tack för lånet av grejorna!
Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
såg en 206 wrc på ringen den 28/7, men jag var inte säker på om det var en riktig eller dimma-kittad , kanske var han då ?
|
||||
Såg reprisen! Cool. Han verkade gilla banan, och vem gör inte det! Det var så lite, TUNNIS! Inga värre krämpor förutom min skadade axel som känns lite mör idag.
_________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
|
Jag med
och nu den oundvikliga frågan: Undra vad han kan köra varvet på med slicks o allt?????? Det är ju iof inte så vansinningt mycket pulver i bilarna numer
_________________ Magnus Thomé
|
||||
Jepp, nu kommer det nog att spekkas.
Jag först ut?
Jag tror att man skulle kunna få till en mycket, mycket bra tid. Kanske under 8 BTG och således 8,20 lr 8.30 fullvarv. Mvh /Micke P.S. Jag har det på VHS (än så länge) men kan inte digitalisera. D.S. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Med rätt utväxling tror jag att en bra bit under 8 minuter för ett helt varv inte är några problem. Jag säger 7.40, med rätt förare bakom ratten (Walter m.a.o.) _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
|
jag såg den live i backen ner för wipperman och bort mot Eschbach (tror jag inte så bra på namnen än) ocg det såg inte ut att gå så vådligt fort , såg ut som han "turiståkte" . Vad bilen däremot är kapabel till vet jag inte under 8 min borde den ju klara med enkelhet trots taskig utväxling , vad åker en gt3 rs på ?
|
||||
![]() |
Nürburgring
Pannizzi på Ringen
|
8747 besök totalt |