Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1745 besök totalt |
"Denne bilen skal jeg ha en stund".....
..... sa jeg da jeg kjopte min lille Merce 190E 2.6 fra 87... Det var inntil jeg provekjorte DENNE lille bilen... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ..en 1988 944 Turbo S, Silver Rose Limited Edition.. hvis vinden blåser min vei - så blir den kanskje min ![]() ![]() Har noen her på forumet kjennskap til denne bilen? Prisforlangende er 129K NOK... noe som skal være ganske billig her i avgiftsgale Norge.. Bilen har forovrig 177KKm på nakken, og er meget velholdt. Denne er visstnok en av to i Norge. Bilen har huntley racing chip (ca. 300HK) men er ellers original. Den har AC, el.sete, el. speil, el. vindu, sentrallås, M030 understell, lsd og herdet 1.+2. gear. Nåværende eier har byttet en del slitedeler: Ny bærekule (og tilhorende bærearm) byttet nylig. Ny registerreim, balansereim og gule koni bak i september 2002, clutch og svinghjul ved 165KKm, vannpumpe og gule koni foran ved 144KKm Bilen var nylig til check-up hos autotuning i oslo, hvor den kun fikk anmerkning på den nylige byttede bærekula. Bilen har hatt tre eiere totalt, samme eier siste 5 år. Kjort i Sveits frem til 2000, ikke vinterkjort i Norge. Hva tror ekspertene, er dette en bil å ta vare på i kommende år? Jeg er ihvertfall helt solgt ![]() mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||||||||
Ser upp orjan
På detta forumet är du snart övertygad om att: Däcken bromsarna hjulinställningen... måste förbättras. Sedan kommmer lättning mera pulver i motorn. Därefter har du drabbats av full kraft. Bilen kommer sedan att kraftigt byggas om med annanhjulupphängning etc. ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||||
Det där är en speciell bil, en "äkta" Turbo S som inte byggdes i så många exemplar. Den första med dom stora bromsarna från 928 S4. Är den fin får du inte börja bygga om den, den ska bevaras i orginalskick till fromma för framtida generationer Porsche-entusiaster
![]() Jag är inte säker, men jag tror att Carrara RS-73 är en dussinbil jämfört med 944 Turbo S - 88 i silver rose metallic (som är den klassiska turbo S-färgen) _________________ Pär Hylander |
||||||||||
Jag är inte säker, men jag tror att Carrara RS-73 är en dussinbil jämfört med 944 Turbo S - 88 i silver rose metallic (som är den klassiska turbo S-färgen)[/quote]
Nja vet inte hur många RS-73:or dom byggde, men silverrosen byggde dom 1000 st av. _________________ Leif A |
||||||||||
1590 RS-73:or. Så dom är i samma härad alltså. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||
Hei Pär, bilen ser ut til å være i meget bra tilstand. AC'en må fylles opp med freon, forersetet har slitasje på venstre sidestotte (hvilken 944 har det ikke ![]() ![]() Det er lakkrust to steder på karosseriet; under skiltnummerplaten - et område på ca 8x3cm, samt noen bobler på venstre bakskjerm. På et galvanisert karosseri, så er vel dette ikke spesielt farlig - men det bor nok tas så raskt som mulig. Selger har alle kvitteringer for alt arbeid som er gjort med bilen de siste 5 år, og det hele virker å være meget ryddig. mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||||||||
Litt fuktighet mellom lakk og metallet er alt som skal til sier lakk-ekspertene. Det skal uansett være en ok sak å reparere.
Jeg har sett påstander om at Porsche må ha satt en slags verdensrekord i å lage forskjellige biler og special editions ut av færrest mulig deler ![]() ![]() En legende skapes vel uansett ikke av antallet lagde biler, selv om det kan være en hjelpefaktor.
Hvis du tenker på turbo cup og racing så er jeg enig. Til gatekjoring derimot virker den særdeles bra tilpasset, selv om jeg forelopig har minimalt med erfaring med bilen. Det som skiller turbo S fra turbo cup er vel primært understell, litt motor og bekvemmeligheter som AC ol.
Mmm... jeg har en skade i forersetet (venstre side ofcoz..). Selger anbefalte meg å sette inn f.eks sort skinn bare i sidestottene på stolen. Jeg kan også få komplett 968 interior til den for ca 10K NOK, og ta vare på det opprinnelige silver rose interioret for evt. fremtidige feinschmekere. Kanskje de da har funnet opp noe for å klone originalinterior? ![]() Uansett så er det en viss jobb å bytte ut, så jeg lar den nok være slik den er litt.
Det er vanskelig for meg å vurdere bilens tilstand, men den virker å være i meget bra stand. Alvorlige tekniske mangler burde uansett blitt avdekket på Autotuning's siste checkup vil jeg tro. Prisen er ikke avskrekkende i det hele tatt, og jeg har fått mange tilbakemeldinger på at det også er billigere enn 87 og 88 standard 951 som er omsatt i det siste. Jeg kommer nok dessverre til å bli nodt til å la den mote den norske vinteren. Men med litt ekstra care så klarer jeg forhåpentligvis å holde det verste saltet unna. Godt er det uansett at karosseriet er galvanisert. Nå må det bare bli mandag slik at jeg får hentet sleden ![]() ![]() mvh, orjan _________________ Orjan Sandland |
||||||||||
Det sa jeg da heller ikke, og jeg skjonner ikke hvorfor du tror vi er uenige ![]() Jeg provde bare å implisere at det er mange special editions hos Porsche, og at det ikke ligger noen automatikk i at en sådan bil blir en legende bare fordi denne eksakte bilen er produsert i et mindre antall. orjan ![]() _________________ Orjan Sandland |
||||||||||
fråga även på http://groups.msn.com/porsche944sver
![]() ![]() jag tycker den verkar rätt bra f.ö, m030 är ![]() ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() og DA er Silver Rose'n min.....mmmmmm... en nydelig bil å kjore og en enorm bremsekraft sammenlignet med alt annet jeg har hatt av bil. Det sitter huntley racing chips i den, men jeg har ikke fått info om hvilke chips som er installert enda. Selger sier det er ca 300HK i bilen - men det tror jeg er litt overdrevet. Kanskje en plass midt i mellom 300 og de originale 250. Uansett - mer enn jeg kan bruke på Norske stier. Jeg må nok finne tid til en tur til ringen i år. Jeg kommer tilbake med bilder etterhvert. mvh, orjan ![]() _________________ Orjan Sandland |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1745 besök totalt |