Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
K: Busbil/banbil...KÖPT!!
1543 besök totalt
ronnie99t
Malmö
Här sen Aug 2003

Trådstartare

Ja vad ska man säga,,, var och kollade på Pelles 944 idag och det blev affär, en väldigt impulsiv sådan dock Men såhär ett par timmar senare känns det fortfarande bra thumbs up Den ska hämtas imorron sen så har man ju helgen räddad. Tack för tipset Eddie!

Porsche 911T 1972
Citera
dstr
Arboga/Kista
Här sen Nov 2002

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=36319

25k för bilen
5-10k för att göra den besiktningsbar (om du inte skruvar själv)
20k på turbokonvertering
10k på lack

för 65k så har du en klassisk dräpare.

Älska varje varv!
Citera
ronnie99t
Malmö
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Kan säkert bli hur kul som helst, men tänkte mig nått lite mer färdigt

Porsche 911T 1972
Citera
Costin
Skämningared
Här sen Jun 2006

Sierra Cosworth-89 bakhjulsdrift, mer lättrimmat är svårt att hitta, har drygt 300 hk nu, nybesiktigad, sänkt, bättre dämpare, fjäderbensstag, skålade Recaro stolar, diffbroms mm, bilen importerad från Italien, har ingen rost och är dessutom katalysatorfri, vrid på nyckeln och åk för 75000:-

ronnie99t
Malmö
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

Costin skrev:
Sierra Cosworth-89 bakhjulsdrift, mer lättrimmat är svårt att hitta, har drygt 300 hk nu, nybesiktigad, sänkt, bättre dämpare, fjäderbensstag, skålade Recaro stolar, diffbroms mm, bilen importerad från Italien, har ingen rost och är dessutom katalysatorfri, vrid på nyckeln och åk för 75000:-

Nu verkar jag säkert alldeles för kräsen, men jag har ganska svårt för ford Men du har inte lite bilder? Var finns bilen?

Porsche 911T 1972
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Hör med Pelle om denna https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34604&highlight=944 . Inte så långt att åka, inom budget och väldigt "färdig" .

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Lite över priset du nämner men Zebb här på forumet har en Mazda RX-7 till salu

Pelles bil som nämns i inlägget ovan är ju inte heller helt fel men du efterfrågade mycket effekt vilket man kanske inte kan klassa det som. Specen på den ser inte ut att vara helt olik min bil.

Malmö
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Porschen är klart intressant! Effekten är väl kanske i underkant för "gatlek" men med 1,14 på Knutan så går det ju undan när man svänger iaf thumbs up Pelle är kontaktad.

Ska kolla upp Zebbs Rx7a, har alltid varit svag för domtrots att dom är japanska

Porsche 911T 1972
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Ronnie99t skrev:

Ska kolla upp Zebbs Rx7a, har alltid varit svag för domtrots att dom är japanska

Han har såvitt jag vet ingen annons ute på den men skicka ett pm till Zebb med den stavningen och fråga

Malmö
Här sen Aug 2003

Trådstartare
Re:

obizzz skrev:
Ronnie99t skrev:

Han har såvitt jag vet ingen annons ute på den men skicka ett pm till Zebb med den stavningen och fråga

Det är gjort.

Porsche 911T 1972
Citera
Costin
Skämningared
Här sen Jun 2006

Re:

Ronnie99t skrev:
Nu verkar jag säkert alldeles för kräsen, men jag har ganska svårt för ford Men du har inte lite bilder? Var finns bilen?

Finns många som har svårt för Ford så du är på intet sätt unik . Om du skickar en epostadress så ska du får bilder på turbo raketen. Går inte riktigt att jämföra en Cosworth med en vanlig Sierra, allt är bättre på Cosworth och när dom kommer från söderns land är plåten som ny. thumbs up

SÄLJES
1543 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande