Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 2 besök senaste veckan (39783 totalt) |
Re:
Mojen är det röret som ingående axel går i. Det var åtminstonne det som jag kapade på min låda. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
_________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Re:
Lyx att ha så brett mellan stolarna att du får upp diffen där! Min kardantunnel är typ 15cm bred.. :P Du bör nog använda dig av bakre infästningen till diffen oxå, tror det lätt blir så att diffen rör sig för mycket annars. (bryter sönder främre infästningarna) |
||
Jag använder bara dom långa bultarna.
Har åkt ett gäng mil på bana utan att den har gått sönder. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Låter bra, har köpt färdiga fästen från Borgsgarage..... man e ju lat!
Det är 2 lättade 5-mm-plåtar med 2 hål o två långa pinnbultar. Om han inte hade copyrightat hemsidan så kunde han fått lite reklam här. ![]() _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Jag vill bestämt hävda att det räcker med de två skruvarna men jag har varit med om att besiktningsmän från sfro propsat på ett bakre fäste.
På den bilen svetsade ägaren/byggaren dit ett litet fjuttfäste & skruvade fast i bakkanten. Jag känner mig ganska säker på att det inte gorde vare sig till eller från men besiktningsmannen var nöjd... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Köpte diff-fästplåtarna från Borgsgarage.com . Hur ska de fästas i chassit, de har ju en ganska udda form? Stödja mot nedre ramrören eller.....
![]() De ligger i Bussgods nu _________________ Torbjörn Fagerberg ![]() A master of going faster! |
||
Re:
Tja... "fjuttfästet" var inte godkänt så nu sitter där ett rejält rör.. ![]() Det tredje fästet är väldigt avlastande för de andra då alla 4 stter framför rotationscentrum, så för ramens skull så sätt dit det. _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Jag satte en "bracket" som där sitter i hjulupphängningen på röret under (röd ring), sen ett 4-kantrör med en tunn bussning upp till bulthålen, kan fixa en fräsh bild i helgen om du vill ha?
![]() _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||
Så här ser det ut på Westfield bilarna. Jag vet att det ibland brukar gå sönder i dom "4" bultfästena på Westfield bilarna trots bakre fästet, det är inte vanligt men det händer.
![]() |
||
_________________ Marcus Raninger Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo, Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 2 besök senaste veckan (39783 totalt) |