Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: 2004 Opel 2.0 16V GSi
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
2 besök senaste veckan (39783 totalt)
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004
Inlägg: 558



Re:

apex skrev:
Ehhh...OK?

Man kapar i Typ9-lådan (mojen) och skruvar på en adapter. Eller vilken moj avses??


Mojen är det röret som ingående axel går i. Det var åtminstonne det som jag kapade på min låda.

_________________
Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048


Trådstartare
Upp kom 360-lådan mellan stolarna, efter att jag fimpat kardanflänsen...


Sen gäller det att få dit nya 3.92-diffen. Får väl ta ur tanken och ta in den den vägen. Åsså ska det ju svetsas lite fästen...dumt att ha i tanken då!



Räcker det att fästa diffen med de 2 genomgående, långa bultarna?

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Gustav Sundberg
Överboda, Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1309



Re:

apex skrev:

Räcker det att fästa diffen med de 2 genomgående, långa bultarna?


Lyx att ha så brett mellan stolarna att du får upp diffen där!
Min kardantunnel är typ 15cm bred.. :P
Du bör nog använda dig av bakre infästningen till diffen oxå, tror det lätt blir så att diffen rör sig för mycket annars. (bryter sönder främre infästningarna)
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9880

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag använder bara dom långa bultarna.
Har åkt ett gäng mil på bana utan att den har gått sönder.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048


Trådstartare
Låter bra, har köpt färdiga fästen från Borgsgarage..... man e ju lat!

Det är 2 lättade 5-mm-plåtar med 2 hål o två långa pinnbultar. Om han inte hade copyrightat hemsidan så kunde han fått lite reklam här.

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Björn Larsson
Linköping (mellan soptippen & fängelset)
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2202



Jag vill bestämt hävda att det räcker med de två skruvarna men jag har varit med om att besiktningsmän från sfro propsat på ett bakre fäste.

På den bilen svetsade ägaren/byggaren dit ett litet fjuttfäste & skruvade fast i bakkanten. Jag känner mig ganska säker på att det inte gorde vare sig till eller från men besiktningsmannen var nöjd...

_________________
Björn Larsson
Life's to short for shortfillers.
Lotus 7S1 -59
Lotus Elite -60
BMW E30 Baur TC2 -85
Sportscar F1000
van Diemen RF75
MG Midget -61
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048


Trådstartare
Köpte diff-fästplåtarna från Borgsgarage.com . Hur ska de fästas i chassit, de har ju en ganska udda form? Stödja mot nedre ramrören eller.....

De ligger i Bussgods nu

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3485



Re:

Björn Larsson skrev:
Jag vill bestämt hävda att det räcker med de två skruvarna men jag har varit med om att besiktningsmän från sfro propsat på ett bakre fäste.

På den bilen svetsade ägaren/byggaren dit ett litet fjuttfäste & skruvade fast i bakkanten. Jag känner mig ganska säker på att det inte gorde vare sig till eller från men besiktningsmannen var nöjd...



Tja... "fjuttfästet" var inte godkänt så nu sitter där ett rejält rör.. (Björn, jag gissar att du menade min bil).

Det tredje fästet är väldigt avlastande för de andra då alla 4 stter framför rotationscentrum, så för ramens skull så sätt dit det.

_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048


Trådstartare
Inte med gummisbussningen va? Ta upp last med en gummisnodd....lycka till!

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004
Inlägg: 3485



Jag satte en "bracket" som där sitter i hjulupphängningen på röret under (röd ring), sen ett 4-kantrör med en tunn bussning upp till bulthålen, kan fixa en fräsh bild i helgen om du vill ha?


_________________
Svante Hoberg

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048


Trådstartare
Javars, intressant kan det vara.

_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1635



Så här ser det ut på Westfield bilarna. Jag vet att det ibland brukar gå sönder i dom "4" bultfästena på Westfield bilarna trots bakre fästet, det är inte vanligt men det händer.


_________________

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
apex
Linköping
Här sen Okt 2004
Inlägg: 2048


Trådstartare
Fick mina plåtar färdiga från Borgs garage. Kraftiga saker skurna i 5 mm material.

Hmm undrar hur de ska sitta....det ger sig väl?




_________________
Torbjörn Fagerberg

A master of going faster!
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2402



vad händer med 7:an??

_________________
Michael Thulesius
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



Re:

Michael Th skrev:
vad händer med 7:an??

Finns du kvar och är på banan?

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: 2004 Opel 2.0 16V GSi
<<   1, 2, 3 ... 10, 11, 12
2 besök senaste veckan (39783 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande