Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Video från minikarussellen 030803.
1463 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Video från minikarussellen 030803.

Välj videon "Minikarussel"


http://keith.maddock.com/Vids/index.htm

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Danke thumbs up

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Gul GT 3, kan det vara Anders?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Sörpan skrev:
Gul GT 3, kan det vara Anders?


Tror inte det, efter vad jag vet så var han inte nere 3 aug.

Jag tycker Vipern åker väldigt fort igenom minikarussellen.

Men har ni tänkt på hur många olika spårval dom använder i ingången till M-K, långt ner eller högt upp. och jag tycker det ser ut att gå lika fort i båda spåren.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
Sörpan skrev:
Gul GT 3, kan det vara Anders?


Tror inte det, efter vad jag vet så var han inte nere 3 aug.

Jag tycker Vipern åker väldigt fort igenom minikarussellen.

Men har ni tänkt på hur många olika spårval dom använder i ingången till M-K, långt ner eller högt upp. och jag tycker det ser ut att gå lika fort i båda spåren.


Nej det var inte jag - det är ju ganska vanligt med gula GT3:or på Ringen. Nu finns det också en finsk (!) GT3:a med samma reg nummer som min. Ni känner igen min bil på PCSR deklarena i framrutan och på hjulhusen bak.

Spåret i lilla karusellen har vi diskuterat ganska mycket förr. Det finns helt klart två skolor. Den ena är att gå in sent följa bankningen och tangera mycket sent. Den andra är att i princip strunta i bankningen och ta det som en vanlig kurva men en lite tidigare insvängning, tangera mitt i och sedan "hoppa" ut till högersidan.

Av dessa är det första betydligt säkrare - speciellt i vått - och det andra alternativet mycket "racigare/skojigare" och troligen något snabbare. Inte så snällt mot bilen dock. Själv blandar jag och ger lite men Scuderian föredrar det första alternativet så det är väl det som jag kör för det mesta.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Det finns ett spårval till som jag sett många använda där, speciellt testförarna använder det ofta, och dom kör ju inte speciellt sakta.
Det är att bara ha halva bilen nere i bankningen, alltså höger hjulpar på asfalten och vänster nere i bankningen, jag har provat att åka det och jag tyckte faktiskt det fungerade bra för mig. thumbs up
Jag har skrivet om det här spåret förut, så ursäkta om jag är tjatig.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Anders Jonsson skrev:
Den andra är att i princip strunta i bankningen och ta det som en vanlig kurva men en lite tidigare insvängning, tangera mitt i och sedan "hoppa" ut till högersidan.


Yes!
Thats the one we like!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Bellof

Här sen Jul 2003
Inlägg: 807



slettet

_________________
Tor Helge Ludvigsen
Citera
Nürburgring
Video från minikarussellen 030803.
1463 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande