Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1463 besök totalt |
Video från minikarussellen 030803.
Välj videon "Minikarussel" http://keith.maddock.com/Vids/index. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
|
||||
Tror inte det, efter vad jag vet ![]() Jag tycker Vipern åker väldigt fort igenom minikarussellen. ![]() Men har ni tänkt på hur många olika spårval dom använder i ingången till M-K, långt ner eller högt upp. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Nej det var inte jag - det är ju ganska vanligt med gula GT3:or på Ringen. Nu finns det också en finsk (!) GT3:a med samma reg nummer som min. Ni känner igen min bil på PCSR deklarena i framrutan och på hjulhusen bak. Spåret i lilla karusellen har vi diskuterat ganska mycket förr. Det finns helt klart två skolor. Den ena är att gå in sent följa bankningen och tangera mycket sent. Den andra är att i princip strunta i bankningen och ta det som en vanlig kurva men en lite tidigare insvängning, tangera mitt i och sedan "hoppa" ut till högersidan. Av dessa är det första betydligt säkrare - speciellt i vått - och det andra alternativet mycket "racigare/skojigare" och troligen något snabbare. Inte så snällt mot bilen dock. Själv blandar jag och ger lite men Scuderian föredrar det första alternativet så det är väl det som jag kör för det mesta. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Det finns ett spårval till som jag sett många använda där, speciellt testförarna använder det ofta, och dom kör ju inte speciellt sakta.
![]() Det är att bara ha halva bilen nere i bankningen, alltså höger hjulpar på asfalten och vänster nere i bankningen, jag har provat att åka det och jag tyckte faktiskt det fungerade bra för mig. ![]() Jag har skrivet om det här spåret förut, så ursäkta om jag är tjatig. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Yes! ![]() Thats the one we like! ![]() Mvh / Micke _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1463 besök totalt |