Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 82, 83, 84 >> 24 besök senaste veckan (346596 totalt) |
Satt och funderade på det, men jag har inte sett några instruktioner och kan inte se vilken skillnad det skulle ha om man vände på dom eftersom dom ser likadana ut från båda håll. Jag kan förvisso ta bort lite mer material i medbringaren mot diffen så att det finns mer utrymme för drivaxeln att röra sig på, men tycker ändå att dom här skutten drivaxeln gör inte borde vara.
![]() ![]() |
||||
Risken med det är ju bara att den poppar ur helt och hållet.
Citat från manualen "NOTE the LOBRo joint has a groove OFFSET to one edge of the joint, this groove is to be fitted INBOARD" om de är riktningskänsliga, så är det nog gjort så att de ska motverka varandras krafter och därmed självcentrera? om du har en inåt och en utåt, kommer det ju driva axeln i en riktning. ? _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
||||
Jodå, dom satt inte som dom skulle. Sitter den här knuten rätt tro? Den andra knuten hade försänkningen mot drivaxeln.
![]() |
||||
När jag tittar på instruktionerna, är det enbart den yttre där det står uttryckligen att försänkningen skall vara inåt (mot bilens mitt), för den inre, vid diffen, är det ritat som att försänkningen skall vara mot bilens mitt, men det står inget.
Är det så du hade dem? Jag är inte helt hundra...men misstänker att jag har satt mina med försäkningen mot drivaxelns mitt, dvs den yttre enligt instruktion, och den inre tvärt emot. Detta måste jag dock kolla, men bilen är inte i närheten så jag kan inte göra det förrän nästa helg. ![]() Förresten, rekommenderar att du drar straps runt damaskerna i "dalarna" annars ballongar de ut vid 170-180km/h och tar i bärarmen och går sönder. ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Vände på ena drivknuten och vips så blev allt bra
![]() ![]() |
||||
Tar första bästa tillfälle, bara jag får mina fälgar som jag beställde av Bosse (för 7 veckor sedan). R- däcken hinner väl få torrsprickor innan dom dyker upp
![]() |
||||
Hej!
Du råkar inte ha lite bilder på torrsumpsinstallationen, som du kan lägga upp? Ska nämligen bygga torrsump på en likadan motor, och det skulle vara intressant att se, hur du löst saker och ting. /Björn ![]() _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Re:
Låter lysande hänger med om de finns plats. wankel seven _________________ christer adell |
||||
Jaha, då har man snart avverkat 100 mil och bilen går som en klocka
![]() ![]() Tänkte montera grillen på bilen men vette sjutton hur den är tänkt att sitta fast utan att borra fula hål i noskonen ![]()
Har konstigt nog inga bilder alls på torrsumpsinstallationen, och det är svårt att fota med allt skit ivägen så du får väl komma förbi och kolla om du har vägarna förbi E-tuna. ![]() |
||||
För att sätta fast grillen plastar du fast 4 - 6 st långa skruv på insidan av noskonen runt om "hålet", sedan trär du bara över gallret och skruvar fast det...
![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Re:
Ja, eller så använder man sikaflex ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re:
Sikaflex funkar utmärkt, det använde jag med ![]() |
||||
Då var oskulden på bana tagen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Testa att göra motsatsen, hård fram och mjuk bak...jag har ännu inte fått den att understyra speciellt mycket, såvida man inte kör "abuse understeer". Samtidigt vet man ju inget om dämpare eller fjädrar egentligen ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Jo, det blir att testa som du säger. Ska nog öka camber bak oxå, såg att det var slitet utsida där. Man skulle helst av allt vilja fixa dom här grejorna när man är nere och åker, men när man väl kommit i depå så blir det mest att man utbyter erfarenheter med andra om alla fantastiska manövrar man utfört på banan
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
1.33
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 82, 83, 84 >> 24 besök senaste veckan (346596 totalt) |